۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: 279801

پسر بچه 15 ماهه بجنوردی با 42 کیلوگرم وزن، روز به روز هم وزنش زیاد می شود، وزن زیاد «محمد» را دچار بیماری آسم و تنفس را برای او مشکل کرده است. 

کودک یک ساله بجنوردی با ۴۲ کیلو وزن

محمد عاشق شکلات و شیرینی است و روزی 5 وعده خوراک به اندازه یک بزرگسال می خورد.

 به گزارش اترک نیوز، محمد وقتي به دنيا آمد حدود 4 كيلو بود كه وزني عادي است.تا دو ماهگي هم، اين وزن ثابت ماند. اما بعد از دو ماه، اتفاقي باورنكردني رخ ‌داد، بعد از دو ماهگي، چاق شدن روز به روز محمد را مي‌شد با چشم ديد این چاقی محمد، تنفس را برایش سخت کرده است!

او همراه با پدر، مادر، و برادرش در بجنورد زندگی می‌کند. محمد خواب راحتی ندارد، تا پاسی از شب بیداراست و بعداز سه یا چهار ساعت خواب،  بیدار می شود و درخواست خوراک می کند ، او دائم گرسنه است.

پدر محمد کارگری ساده است كه  پایش نیز معیوب شده و می لنگد و به خاطر نگهداري از محمد و کمک به مادر او که از عهده کارهای محمد به تنهایی بر نمی آید  مجبور است بيشتر اوقاتش را در خانه بگذراند . به  همین دلیل دچار مشکلات مالی شده و هزینه  های سنگین درمان محمد بر دوش خانواده اش سنگینی می کند . او اینک توان پرداخت اجاره خانه ندارد و در خانه‌ پدری اش زندگی می کند.

پدر این کودک می گوید : از همان ماه های اول محمد دايم تحت آزمايش‌هاي مختلف قرار گرفت هر کدام از پزشکان نظری می دادند ولی هنوز نتيجه‌اي حاصل نشده، آخرین بار  کم کاری تیروئید تشخیص دادند حالا بیماری آسم هم  به بیماری و مشکلات محمد اضافه شده است. برای هر وعده دارویی محمد بایستی هزینه های بالایی پرداخت کنیم که باتوجه به نداشتن شغل ثابت از عهده مخارج درمان پسرم بر نمی آیم، این باعث می شود درمان محمد به خوبی انجام نشود .

محمد روزی 5 وعده غذا به همراه خوراک کمکی می خورد. علاوه بر شير، برايش فرني درست مي‌كنیم. بيشتر شب‌ها گرسنه مي‌شود، خواب راحتی ندارد، هر 3-4 ساعت به دلیل گرسنگی از خواب بیدار می شود و درخواست خوراک می کند.

چندین بار اقدام کردیم تامحمد را تحت پوشش بهزیستی قرار دهیم؛ ولی متاسفانه هر بار با وعده های بی سرانجام مواجه شدیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    خوب بهش غذا ندن