قدس آنلاین - رضا قزوینی: مجله آمریکایی تایم در گزارشی مفصل از طرح واشنگتن برای تقسیم عراق، عنوان " پایان عراق " را برای جلد شماره اخیر خود اختصاص داد.

 پایان عراق ! تایم، جزئیات تقسیم عراق را منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپایگاه خبری نهرین نت، مجله تایم در گزارشی هشت صفحه ای جزئیات طرح تقسم عراق را به سه کشور کردنشین، سنی نشین و شیعه نشین منتشر کرد.

در این گزارش چندین نقشه جغرافیایی ضمیمه شده است که مناطق توزیع جمعیتی کردها، شیعیان و اهل سنت را نشان می دهد. بر این اساس بغداد که براساس گزارش آمریکایی ها 30 درصد آن را اهل سنت تشکیل می دهد در اختیار دولت سنی خواهد بود. کرکوک نیز در نوار مرزی میان دولت سنی و کردی قرار خواهد گرفت اما بخشی از کردستان به شمار می رود.

مجله تایم که غالبا نظرات دولت آمریکا را منعکس می کند در بخش دیگری از این گزارش افشا می کند که مناطق کردی سوریه  به دولت کردنشین و برخی از مناطق سنی سوریه به دولت سنی عراق الحاق خواهد یافت.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در واکنش به طرح جلد مجله تایم گفت: مفهوم تقسیم غیر واضح و مفهومی جدید است ! و هرگونه تلاش برای ارائه یک راه حل غیرعراقی برای عراق خطرناک خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به خشم عراقی ها از طرح کنگره برای تقسیم عراق ادعا کرد: تصمیم تشکیل دولت در عراق به عهده مردم این کشور است که تصمیم می گیرند چگونه نقشه جغرافیایی خود را ترسیم کنند.

مجله تایم در ادامه گزارش خود از جزئیات طرح تقسیم عراق نوشت: دولت شیعه به سمت مناطق جنوبی خودامتداد خواهد یافت و بخش هایی از کویت و شمال شرق عربستان در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

برخی ناظران معتقدند توسعه مناطق تحت کنترل دولت شیعی در نقشه مجله تایم با هدف فریب دادن شیعیان صورت می گیرد تا به آنها القا کند در مقابل کوتاه آمدن از بغداد، مناطقی از عربستان به آنها داده خواهد شد !

این ناظران می گویند طرح تقسیم عراق در صورتی که نبردها در منطقه پیچیده تر شود توسط برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی کلید خواهد خورد تا با طولانی شدن جنگ میان مراکز نزاع، نقشه و طرح تشکیل کشورهای جدید مورد پذیرش قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همراه IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    2 0
    خودشون مرزهاشون را برداشتن. برای یک مشت نادان مرز بندی مکنن. اگر این اعراب دست از وحشیگری بردارن لازم نیست براشون قفس درست کنن. خلایق هر چه لایق رو امروز دیدم.
  • حسین IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    3 0
    نفرین بر کسانی که قرآن را خواندند و به آن عمل نکردند .
  • فرشاد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    2 0
    خب ای کیو ها آن 70درصد بقیه بغداد کیا هستند نکند از سرزمین مریخ آمدند و کشور مستقل تشکیل خواهند داد
  • عزیز IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    3 1
    واما آمریکا قسمت جنوب وجنوب شرقی این کشور در اختیار کشور مکزیک وقسمت شمال وشمال شرقی در اختیار کانادا ومرکز آمریکا در اختیار بومیان سرخ پوست والبته قسمت شرقی در اختیار خود کشور آمریکا قرار داده خواهد شد
  • حسین IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 3
    این برای کشور ما خوب است، علت بر اینکه کشور همسایه ما ضعیف،وتبدیل به کشورهای کوچک میشود
  • محمد IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    4 3
    ولایت فقیه عجب نعمت بزرگیه .خدایا به احترام سالار شهیدان و شهدای عظمای کربلا این نعمت را از ما نگیر و تا ظهور حضرت مهدی(عج) برای اسلام و مسلمین محفوظ بدار امین
  • مصیب IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    4 1
    بالاخره عراقیها باید خودی نشان بدهند که هستند !
  • بی بی چهل IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    2 4
    قسمتی را به ایران ملحق کنن چه طوره
  • م ب IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    5 0
    ازهمان11سپتامبر مشخص بود نقشه راه جورج بوش یعنی تجزیه کشورهای خاور میانه کاش خداوند به این ملتها کمی عقل عطا میکرد تا دست از نسل کشی برداشته وخود اینده کشور خود را رقم میز دنند
  • 456 IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    7 5
    بغداد مهم نیست بگو سامرا چی میشه؟
  • جاوید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    7 5
    خاک بر سر .......ببین یه دولت سیصد ساله میاد برای خاورمیانه چند هزار ساله تصمیم میگیره .ایرانی های عاشق آمریکا هم بدونن که این نقشه ها رو برای ضعیف شدن ما میکشن پس هی لبخند بزنید و کوتاه بیایید.
  • حمید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    9 2
    آمریکا هم باید به 5 کشور سرخ پوستها سیاهپوستها آسیایی ها سفید پوست ها مختلط ها تقسیم شود
  • رنجبر IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ازقبل هم مشخص بود ایده دولت عراق وشام از هنجره لعنتی چه کسانی خارج میشود .مسئله داعش وکشتار فرقه گرایانه در جلسات سناتور های امریکایی با سیاست مداران اسراییلی واروپایی کلید خورد وامثال ابوبکر بغدادی یک الت دست بیش نیستند .امروز وحدت سنی وشیعه میتواند خواب دشمنان را پریشان کتد .