قدس انلاین-معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:خوشبختانه درسالهای اخیر با فعالیتهای خوب مسئولین وهنرمندان وحمایت اهالی رسانه شاهد ارتقا تئاتر استان بوده ایم وامروز تئاتر وضعيت مناسبي دارد.

تئاتر خراسان وضعیت مناسبی دارد

به گزارش قدس انلاین ناصر نبي‌زاده در نشست مشترك خودبا اصحاب رسانه اظهار كرد: اگر امروز شاهد اتفاقات خوب در تئاتر هستيم قطعا مرهون زحمات كساني است كه در سالهاي متمادي وضعيت تئاتر استان را پيگيري كردند و حتما در اين ميان نقش رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌هاي مجازي بسيار زياد است.
وی با بیان اینکه در دو سال 92 و 93 تئاتر در خراسان رضوی به ویژه مشهد از رشد خوبی برخوردار بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه اهالی رسانه با بررسی مشکلات تئاتر، شرایط فعالیت هنرمندان و حضور تماشاگران در سالن‌های تئاتر، جریانی را راه انداختند که می‌تواند در بخش آسیب‌شناسی و راهبردهای چشم‌انداز تئاتر در امسال کمک کننده باشد.
نبی‌زاده، پرداختن اخبار تئاتر و نمایش در کنار خبرهایی از فرهنگ دینی را از اهمیت بالایی عنوان کرد و افزود: تئاتر ابعاد مختلفی دارد که برای اهالی رسانه دارای ظرفیت های مناسبی است.
معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي ادامه داد: معتقدم تاثير رسانه‌ها به مكتوب و يا مجازي بودن آنها نيست بلكه به انسان‌ها و انديشه‌هايي است كه در اين رسانه‌ها قلم مي‌زنند واز فعالان رسانه‌اي  خواهش می کنم جريان تئاتر را پررنگ ببينند زيرا ابعاد مختلف فعاليت ما در اين حوزه مي‌تواند منشاء توليد اخبار خوب و اميدبخش باشد.
وی با اشاره به فعاليت رسانه‌هاي مختلف در عرصه تئاتر، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال سايت مشهد تئاتر يك فعاليت عاشقانه و فوق‌العاده را در زمينه تئاتر انجام مي‌دهد كه از هر حيث جاي تقدير دارد.

*بالندگی در تئاتر خراسان

همچنین در این نشست رئيس انجمن هنرهاي نمايشي خراسان رضوي با تقدیر از اهالی رسانه اظهار کرد:ما از اسفندماه سال گذشته به دنبال اجراي طرحي هستيم كه خبرنگاران بتوانند با استفاده از كارت ويژه خبرنگاري از تئاترهاي استان استفاده كنند.
کیوان صباغ ادامه داد: براين اساس خبرنگاران فرهنگي هنري خواهند توانست با ارائه كارت ويژه خبرنگاري از تئاترهايي كه در مجموعه تئاتر شهر و سالن‌هاي پستو، شمايل، جهاددانشگاهي و هلال‌احمر به صورت رايگان بازديد كنند.
رئيس انجمن هنرهاي نمايشي خراسان رضوي تصريح كرد: خوشحاليم كه امروز و پس از گذشت چند سال در وضعيتي قرار داريم كه تئاتر استان دوران رونق خود را طي مي‌كند و خوشحاليم كه توانسته‌ايم شرايطي را ايجاد كنيم  كه تئاتر به رشد بالندگي خود ادامه دهد.
 *قطار تئاتر درحال حرکت است

در ادامه اين نشست صدرا يوسفي رئيس اداره هنرهاي نمايشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي طي سخناني اظهار كرد: اگر امروز براي تئاتر حواشي ايجاد مي‌شود ناشي از آن است كه قطار تئاتر به حركت در آمده است و مسلما افرادي كه با اين روند مخالف هستند به قطار در حال حركت سنگ پرتاب خواهند كرد.
وي ادامه داد: خوشحاليم كه رشد تئاتر و برگشتن آن به سبد فرهنگي خانوار را در استان را شاهديم  و مطمئن هستيم كه علي‌رغم برخي از مشكلات تئاتر به صورت بالنده و پويا به حركتش ادامه خواهد داد.
يوسفي ضمن استقبال از انجام هرگونه نقد منصفانه نسبت به تئاتر استان گفت: مسلما همراهي رسانه‌ها با يك مجموعه در نقد نكردن نيست و در صورت انجام نقدهاي خوب و منصفانه اين نقدها منجر به حركت بهتر و با كيفيت‌تر مجموعه خواهد شد.
رئيس اداره هنرهاي نمايشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي اظهار كرد: حقيقت امر در خصوص تقديرهاي انجام شده در ارديبهشت تئاتر خراسان اين است كه ما به دليل شلوغي و فشردگي برنامه‌ها بنا داشتيم كه جريان تجليل از رسانه‌هاي مجازي استان را در جشنواره تئاتر استاني انجام بدهيم و خدايي ناكرده به دنبال بي‌توجهي به رسانه‌هاي غير مكتوب نبوده‌ايم.
در ادامه اين جلسه خبرنگاران و دبيران فرهنگي رسانه‌هاي مختلف استان از جمله روزنامه خراسان، قدس آنلاين،ایران تئاتر، ایرنا، فارس، مهر، تسنيم و ايسنا به بيان ديدگاه‌هاي خود در خصوص مسائل مربوط به تئاتر پرداختند و خواهان انجام برخي اصلاحات در رويه‌هاي موجود شدند كه با استقبال معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، رئيس  اداره تئاتر ارشاد خراسان و رئيس انجمن هنرهاي نمايشي استان قرار گرفت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.