مشاور وزیر آموزش‌‌ و پرورش گفت:‌ در دستورالعمل آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرایط عمومی استخدام دولت رعایت شده که از جمله این شرایط داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر است، همچنین میزان بهره‌مندی گروه‌های مختلف از امتیازات مشخص است.

دستورالعمل جذب دانش‌آموختگان در آموزش و پرورش به‌زودی ابلاغ می‌شود

محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌ طبق ماده 28 اساساسنامه دانشگاه فرهنگیان در تلاش برای جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش هستیم و بدین منظور مجوز کتبی برگزاری آزمون استخدامی را از سازمان مدیریت دریافت کرده‌ایم.

وی افزود:‌ با توجه به تعداد سهمیه‌ای که برای استخدام در نظر گرفته شده،‌ دستورالعمل مربوطه تهیه شده است که در این دستورالعمل باید شرایط عمومی استخدام دولت رعایت شود و از جمله این شرایط داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی عنوان کرد:‌ جزییات رشته‌ها و گروه‌هایی که می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و نحوه انتخاب و میزان بهره‌مندی مربیان پیش‌دبستانی از امتیازات در نظر گرفته شده در دستورالعمل ذکر شده است.

فاضل با اشاره به اینکه آزمون استخدامی در تابستان امسال برگزار خواهد شد، افزود: دستورالعمل مربوطه پس از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش تسنیم، نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان نیز درخصوص دوره‌های آموزشی ویژه افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که دانشگاه فرهنگیان متولی آن است،‌ افزود: این تعداد نیرو از طریق آزمون جذب خواهند شد و باید مشخص شود: این آزمون چگونه، در چه‌تاریخی و با چه‌محتوایی برگزار خواهد شد؟ آیا آزمون صرفاً کتبی باشد یا مصاحبه نیز داشته باشیم؟ هم‌اکنون در حال بررسی این مراحل هستیم و شرایط برگزاری آزمون هنوز کاملاً مشخص نیست. پیشنهادهایی از سوی دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است که باید در مراجع سیاست‌گذاری تصویب شود.

** دوره آموزشی متقاضیان جذب در دانشگاه فرهنگیان باید تا 15 مرداد برگزار شود

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌ زمان برگزاری آزمون استخدامی هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست. زمان برگزاری دوره آموزشی نیز بر اساس تدارکات اولیه به این صورت است که 6 هفته قبل از شروع مدارس باید دوره آموزشی آغاز شود چرا که این افراد باید کار عملیاتی را در مدارس طی کنند و وقتی وارد مدارس می‌شوند باید پیش‌نیاز آموزشی لازم را کسب کرده باشند بنابراین این دوره لزوماً باید تا 15 مرداد اجرایی شود و اگر با تأخیر همراه باشد دوره کارآموزی این افراد که باید یک‌ساله باشد ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

** رشته‌های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

موسی‌پور در پاسخ به این پرسش که رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست، گفت: نیازها توسط مرکز نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش مشخص شده، همچنین محل‌هایی که به این رشته‌ها نیاز دارند نیز مشخص شده است اما هنوز در مراجع سیاست‌گذاری به تصویب نرسیده و نهایی نشده است.

وی اظهار داشت:‌ رشته‌های فنی در این آزمون مورد نیاز است. یکی از سیاست‌ها که باید به تصویب برسد این است که آیا این دوره متمرکز بر آموزش تعلیم و تربیت است یا مبتنی بر آموزش بین‌رشته‌ای است، اگر مبتنی بر آموزش است که ما معتقدیم، تفاوتی ندارد افراد در چه‌رشته‌هایی هستند، یعنی اگر فارغ‌التحصیل رشته فنی و حرفه‌ای، علوم پایه یا علوم انسانی باشند،  آموزش‌ها را هر دانشگاهی از جمله دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می‌تواند عرضه کند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان افزود: اگر قرار باشد دوره آموزشی به‌صورت تخصصی یا آمیخته باشد در چنین شرایطی تقسیم کار خواهیم داشت و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی آموزش‌های لازم را برای برخی رشته‌ها و دانشگاه فرهنگیان نیز آموزش‌های لازم را برای رشته‌های دیگر خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ش.ش IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام خواهشمندیم نیروهای پیش دبستانی که مدرک کاردانی دارند را هم درنظر داشته باشید