۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 280862

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: دانه های آفتابگردان جز پرطرفدارترین تنقلات است که روغن آن نیز جایگزین عالی به جای کره است. این دانه ها خواص بی شماری برای سلامتی دارند که البته اگر در مصرف آنها زیاده روی شود می تواند زمینه ساز چاقی شود.

دانه هایی خوشمزه با خواص عالی بر سلامتی و زیبایی

خواص غذایی دانه های آفتابگردان

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ دانه های آفتابگردان مجموعه ای طبیعی از انواع ریز مغذی هاست که از عبارتند از:

  • کلسیم، منیزیوم، اسید فولیک، پروتئین ها
  • ویتامین های محلول در چربی A، B6، D و E
  • اسیدهای چرب غیر اشباع با تاثیر مثبت بر مقدار کلسترول
  • مواد معدنی مانند ید، آهن و منیزیوم که برای عملکرد قلب و عروق خونی ضروری است و در پاکسازی مواد سمی بدن نقش دارند.
  • آنتی اکسیدان ها که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد و بروز پیری محافظت می کنند.
  • فیبرها که از بروز بیماری ها قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و یبوست پیشگیری کرده و خطذ ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

خواص دانه های آفتابگردان بر سلامتی

این دانه ها منبع غنی از ویتامین ها هستند که با پیری مقابله می کنند و کلسترول خون را کاهش می دهند. در صورتی که به عنوان میان وعده استفاده شود اشتها را کم می کنند و چربی های مفید ضروری برای بدن را تامین خواهند کرد.

تاثیرات مثبت بر روحیه و خلق و خو

ویتامین B6 در کنار اسید فولیک برای تسکین اختلالات رفتاری و عصبی بسیاری عالی است. به علاوه، نقش یک داروی ضدافسردگی را نیز خواهد داشت. خوردن دانه های آفتابگردان باعث تسکین مغز در زمان فعالیت های ذهنی می شود و حتی در موارد ترک سیگار نیز برای قطع وابستگی به نیکوتین مفید است.

فواید دانه آفتابگردان بر زیبایی

این دانه ها روی موهای شکننده و نازک و ناخن هایی که به راحتی شکننده و دوتایی می شوند تاثیر مثبت عالی دارد. به همین دلیل برای محصولات آرایشی مراقب پوست و موها مانند ماسک ها، کرم های مرطوب کننده و پاک کننده ها کاربرد دارد.

انتخاب بهترین روغن و دانه های آفتابگردان

اگر روغن آفتابگردان حاوی مقدار زیادی اسید اولئیک باشد یا در سرما روغن شده و تصفیه نشده باشد برای سلامتی آنقدرها مفید نخواهد بود. بهتر است بدانید در صورت نگهداری روغن در یخچال خواص این روغن مدت طولانی ماندگاری دارند. در صورت خرید دانه های آفتابگردان نیز بهتر است انواع بدون نمک خریداری شود و در صورتی که دمای محیط بیشتر از 20 درجه است باید در یخچال نگهداری شود.

منبع:www.ComprendreChoisir.com

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.