حسین پورحسین: جلسه شورای اداری خراسان رضوي با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و مدیران دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد.

جهانگیری: مدیری که نتواند مشکلات را حل کند باید کنار گذاشته شود

 معاون اول رئیس جمهور در این جلسه عنوان کرد: خراسان رضوي استانی معمولی نیست و نقش ملی دارد و باید دست دیگر استانها را بگیرد.

اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه خراسان رضوي از موقعیت استراتژیک بالایی در رابطه با همسایگان برخوردار است گفت: این استان با دو کشور ترکمنستان و افغانستان همسایه است و می‌تواند پل ارتباطی و کانال خوبی برای صادرکنندگان ایجاد کرده و مشکل صادرکنندگان را حل کند.

وی با بیان اینکه باید موانع صادرات توسط مدیر دولتی حل شود اعلام کرد: وقتی قبول مسؤولیت می‌کنیم باید در جهت رفع موانع اقدام کنیم و مدیری که نتواند موانع را برطرف کند باید کنار گذاشته شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبري درباره مصرف کالای داخلی گفت: درگذشته وقتی کسی می‌گفت می‌خواهم جنس ژاپنی بخرم می‌گفتند آنقدر بدبخت نشده‌ایم که کالای ژاپنی بخریم نباید پز خرید کالای خارجی بدهیم چرا که این رویه تولید را دچار اشکال می‌کند و مردم گرفتار می‌شوند.

وی بر این نکته تأکید کرد که دولت حق ندارد برای خرید کالای خارجی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود پول پرداخت کند و تولیدکننده ایرانی باید به راحتی به اتاق استاندار برود  و مشکلات خود را مطرح کند، وقتی بخش خصوصی می‌آید کار ایجاد می‌کند، باید دست کارآفرین را بوسید.

معاون اول رئیس جمهور به توانمندی و فرصت‌های خوب تولید در استان اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی قدرتمند و با انگیزه‌ای در خراسان رضوي وجود دارد و ذخایر معدنی خواف می‌تواند در کنار خود ده‌ها کار تولید نماید.

اسحاق جهانگیری طرح‌های حمل و نقل و اتوبان و شبکه ریلی مشهد چابهار، مشهد -گرگان و همچنین برقی کردن قطار تهران- مشهد را مورد توجه دولت برشمرد و افزود: رئیس جمهور اولویت‌ها را در این رابطه مدنظر دارند و یکی از اولویت‌ها مسأله حاشیه نشینی و بافت فرسوده کلانشهرها بویژه مشهد، اصفهان و یزد است و استاندار خراسان رضوي برنامه‌های دقیق و کارشناسی شده ای در این رابطه دارند و نمایندگان شورای اسلامی خراسان رضوي پشتیبان خوبی برای دولت بوده‌اند.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه عنوان کرد 25 میلیون زائر داخلی و 2 میلیون زائر خارجی به مشهد می‌آیند و هر سه سال یکبار جمعیت ایران به مشهد می‌آیند.

علیرضا رشیدیان با اعلام اینکه 251 پروژه در این سفر معاون اول رئیس جمهور و همراهان به بهره‌برداری رسیده است افزود: یکی از نکات محوری در توسعه استان اصلاح روش غلط در پایه بودجه نویسی است که باید به سمت عدالت برویم و باید عدالت را برای استان در بخش بودجه لحاظ نماییم.

وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در مشهد گفت: یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین در مشهد داریم که با جمعیت بعضی از استانها برابری می‌کند و 220 هکتار بافت فرسوده در مشهد با نقطه کانونی اطراف حرم مطهر رضوی وجود دارد که با زیرساخت‌های خدماتی فراهم شده باید درصدد مرتفع نمودن مشکل بافت فرسوده برآییم.

وی افزود: پروژه‌های بزرگ حمل و نقل به عنوان کریدور شمال جنوب در توسعه متوازن باید مورد توجه دولت قرار گرفته و با احداث راه آهن مشهد چابهار، مشهد- گرگان و راه آهن مشهد- خواف - هرات راه توسعه صادرات به کشورهای همسایه را هموار نماییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.