مهناز خجسته نیا:    قدس ویژه خراسان - نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی روز گذشته از پنج پروژه شهری بازدید کردند.

 تبدیل روستاهای حاشیه مشهد به شهرهای کوچک

به گزارش خبرنگار ما ایستگاه میدان شهدا خط دو قطار شهری، آغاز پروژه ایستگاه میدان فردوسی خط سه ، کشف رود، کمربند سبز ارتفاعات جنوبی و پروژه کمربند 75 متری جنوب مشهد از جمله پروژه هایی بودند که سه نفر از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از آنها بازدید کردند.

* اتمام حفاری خط دو قطار شهری تا دو ماه آینده

در این بازدید مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد از اتمام حفاریهای خط دو قطار شهری تا دو ماه آینده خبر داد.

کیامرز با بیان اینکه ریل گذاری مسیر خط دو قطار شهری نیز امسال آغاز خواهد شد گفت: احداث هر کیلومتر از خطوط قطارشهری برای شهرداری مشهد بالغ بر 160 میلیارد تومان هزینه در بردارد.

وی با اشاره به عمق 15 تا 30 متری تمامی ایستگاه‌های خط 2 قطارشهری افزود: این خط با 14 کیلومتر طول و 13 ایستگاه انتهای بولوار طبرسی را به ابتدای بولوار فکوری متصل می‌کند.به گفته وی تا افق 1407 مشهد دارای 84 کیلومتر خط قطار شهری در قالب 4 خط خواهد شد.

* تعریف 25 باغ گردشگری در حریم کشف رود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد هم در جریان بازدید نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از پروژه بازسازی کشف رود گفت: در حال حاضر بازسازی 14 کیلومتر از مسیر 39 کیلومتری رودخانه کشف رود در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفته است.

کاظمی با بیان اینکه مطالعات احیای رودخانه کشف رود در مرحله اتمام قرار دارد افزود: در این مطالعات 25 باغ تفریحی در قالب پروژه های گردشگری تعریف شده است. وی بیشترین مشکل شهرداری در احیا و بازسازی این رودخانه را تحصیل حریم عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه هزار و 990 هکتار از اراضی کشاورزی حریم رودخانه کشف رود باید تملک شود.

* وجود 11 معدن غیر مجاز در ارتفاعات جنوبی

مدیر پروژه کمربند سبز ارتفاعات جنوبی مشهد هم از کاشت 2 میلیون و 200 هزار اصله درخت در 9 هزار هکتار از اراضی ارتفاعات جنوبی خبر داد.

پاک سیما با بیان اینکه سالانه برای کاشت، نگهداری و تملک اراضی این کمربند 20 میلیارد تومان هزینه می شود گفت: این در حالی است که بخشی از اراضی واقع در مسیر کمربند جنوبی هنوز در تصرف ارگانهای دولتی است.

وی با اشاره به وجود 11 معدن غیر مجاز در ارتفاعات جنوبی مشهد اظهار داشت: این در حالی است که دستور قلع دستگاه قضایی و پیگیریهای سازمان معدن و تجارت در جمع آوری این معادن به نتیجه نرسیده است.

* تحویل پروژه کمربند جنوبی تا شهریور 95

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد نیز در تشریح پروژه کمربند 75 متری جنوبی مشهد نیز از تحویل این پروژه تا شهریور ماه سال 95 خبر داد.

نخعی با بیان اینکه پروژه کمربند جنوبی مشهد به طول 11 کیلومتر از تقاطع غیر همسطح برونسی تا تقاطع غیر همسطح طالقانی در دست احداث است گفت: در حال حاضر این پروژه دارای 31 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

* مشهد سریعترین کارگاه پروژه های شهری

در پایان بازدید این پروژه ها، کریمی قدوسی یکی از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از وضعیت پروژه های شهری مشهد گفت: سرعت عمل پروژه های شهری مشهد در مقایسه با پروژه های در دست اجرای سایر کلانشهرهای کشور جزو سریعترین کارگاههای شهری است.

وی روند اجرای پروژه کمربند سبز جنوبی را نیز بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: اگر این پروژه از ابتدای پیروزی انقلاب شروع شده بود قطعا امروز با معضل حاشیه نشینی در این وسعت مواجه نبودیم.

وی خواستاری هوشیاری مسؤولان شهری در پیشگیری از تبدیل روستاهای حریم این کمربند به شهرهای کوچک شد و اظهار داشت: این موضوع نیز زنگ خطری است که در صورت بی تدبیری در آینده نواخته خواهد شد.

* اختصاص 100 میلیارد تومان به سکونتگاههای غیر رسمی

قاضی زاده دیگر نماینده مردم مشهد هم اظهار امیدواری کرد: روندی که در تکمیل پروژه های شهری مشهد وجود دارد تا زمان بهره برداری پروژه ها تداوم داشته باشد.

وی در ادامه از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار از منابع سکونتگاههای غیر رسمی و کمک به بافت فرسوده به کلانشهر مشهد خبر داد .

* نشان فراملی مشهد با تعداد سفرها

حجت الاسلام پژمان‌فر هم روند اجرای پروژه های شهری مشهد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به شرایطی که در پیش‌رو داریم و اینکه نظام در رسیدن به قله اقتدار با مشکلات جدی‌تری از ناحیه دشمنان داخلی و خارجی مواجه است عبور از این جریانات و گذرگاه‌ها التزام و همراهی بیشتری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بدون هماهنگی و همراهی بین دستگاه‌ها و قوای مختلف امکان رسیدن به اهداف بلندتر مقدور نخواهد بود افزود: مشهد به واسطه وجود مضجع شریف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ماموریتی در اوج ماموریت‌های نظام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.