جلیل فخرایی: مدیر اداره ارشاد مشهد گفت: سرمایه ملی ما ایرانیان هماره شعر بوده است و بسیاری از مطالب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را به زبان شعر سروده و گفته‌اند، ...

 خراسان سرآمد شعر فارسی بوده است

 بسیاری از ضرب المثل های متداول در میان ما که سینه به سینه آمده نیز حاصل ذوق ایرانی است.

جعفر امینی که در مراسم افتتاح انجمن شعر عماد خراسانی در سالن اجتماعات ارشاد مشهد سخن می گفت، افزود: بسیاری از ضرب المثل‌های صائب تبریزی نیز آمیخته با ضرب المثل است و این مهم نیز خاص حوزه جغرافیایی ایران کنونی نیست، بلکه در شبه قاره هند، تاجیکستان و افغانستان که در حوزه زبان فارسی است، عمومیت داشته است که خراسانی‌ها در این زمینه سرآمد بوده‌اند.

در ادامه این آیین محمد نیک، یکی از شاعران پیشکسوت خراسانی و عضو شورای انجمن شعر رضوی حرم مطهر به تشریح مقام ادبی مرحوم عماد خراسانی پرداخت.

وی به شکل‌گیری انجمنهای ادبی خراسان بویژه مشهد از آغاز پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: شاعران پیشکسوت آیینی همچون زنده یاد حاج قاسم سرویها، مرحوم فرخ، استاد احمد کمالپور (کمال) و مرحوم ذبیح‌ا... صاحبکار (سهمی) در رشد و تعالی شعر و پرورش جوانان شاعر جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

در ادامه این مراسم، محمد کاظم بخشی، ملیحه بذری، اشرف اسماعیلی، منیژه رضوان، جواد بنی‌اسدی، اسماعیل فریدونی، هاشم رضازاده و جلیل فخرایی به ارایه سروده‌های خود پرداختند.

شایان ذکر است، انجمن شعر عماد خراسانی هر هفته یکشنبه‌ها ساعت 17 در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد مشهد واقع در خیابان مدرس3 با مدیریت هاشم رضازاده برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.