صدقی: پیروزی روز یکشنبه چلسی مقابل کریستال پالاس که حکم قهرمانی این تیم در رقابتهای این فصل لیگ برتر را داشت، کپی برابر اصل بیشتر پیروزی های این فصل این تیم بود؛  ...

چلسی بعد از پنج سال قهرمان جزیره شد

برد 1-0 به لطف پنالتی آزار که البته در برگشت پنالتی مهارشده خود را گل کرد. خیلی ها در این فصل به چلسی ایراد گرفته بودند که این تیم با اتخاذ یک بازی دفاعی و غیرنمایشی، قهرمانی را تصاحب کرده و آقای خاص همیشه در رد این اتهام می گفت که تیمش با شایستگی قهرمان شده و همه این را می دانند و همین طور فکر می کنند، ولی عده کمی این حقیقت را به زبان می آورند.

شاید حق با ژوزه مورینیو باشد. آمار حق را به او می دهند. آبی پوشان لندنی دومین خط حمله لیگ را بعد از منچسترسیتی دراختیار دارد، ازنظر خط دفاعی هم دومین تیمی هستند که کمترین گل خورده از حریفان را داشته اند و در کل فصل تنها دوبار شکست خورده و از هفته اول تا آخر لیگ صدرجدول را در اشغال خود داشتند. چلسی سه هفته پیش از پایان لیگ با 14 امتیاز برتری نسبت به تیم دوم جدول جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم مورینیو وقتی دیه گو کوستا هنوز سرحال بود و گلهای فراوانی برای این تیم به ثمر می رساند، پیروزی های زیبای زیادی کسب کرده بود. حالا که مهم ترین و اصلی ترین گلزن تیم از چند ماه پیش خانه نشین شده، تغییر تاکتیک مورینیو تقریباً توجه پذیر به نظر می آید.” بعد از پنج سال جام قهرمانی جزیره بار دیگر به خانه چلسی بازگشته است و بار دیگر امضای ژوزه مورینیو زیر آن به چشم می خورد. دو قهرمانی از چهار قهرمانی قبلی چلسی هم توسط مربی پرتغالی حاصل شده بود. آقای خاص بعد از پیروزی برابر کریستال پالاس خیلی خوشحالی نکرد و خیلی زود راهی رختکن شد. او در رختکن در مورد هشتمین جام قهرمانی در لیگ های اروپایی اش گفت:” ما از هفته اول تا آخر صدرنشین بودیم. باید به خودمان افتخار کنیم. هرگز درخانه شکست نخوردیم و گلهای کمی از حریفان دریافت کردیم و تنها یک گل کمتر از تیمی که بیشترین گل زده را در کارنامه دارد، به ثمررساندیم. هر عنوان قهرمانی اهمیت دارد. اما این قهرمانی چون جدیدترین عنوان قهرمانی ام است، ارزش بیشتری دارد. سال آینده هم تلاش می کنیم قهرمان شویم. اما لیگ برتر لیگ مناسبی برای اینکه یک تیم سالیان سال جام قهرمانی را تصاحب کند، نیست.”

  *طعنه جان تری به بنیتس

کاپیتان جان تری بعد از قهرمانی این فصل با چلسی روی چمن استمفوردبریج با شبکه اسکای حرف زد و گفت:” خوشحالم چون به عنوان یکی از چهره های شاخص تیم این جام را کسب کردم. همیشه در این فصل بازی کردم. فقط یک نفر در گذشته مدعی شده بود که من نمی توانستم دو بازی در هفته برای تیم انجام دهم. خودش هم می داند چه کسی است.” تری بعد از دو سال حرف دلش را زد. فصل 2012-2013 بنیتس مربی چلسی بود و تری را اغلب اوقات روی نیمکت یا حتی در جایگاه نگه می داشت. “ من بازیکنان بزرگ و کادر مربیگری فوق العاده ای کنارم دارم. برای من قهرمانی با چلسی چیزی خاص است. از بچگی همه کار برای چلسی کردم. توپ جمع کن باشگاه بودم و حتی ورزشگاه را رنگ زده ام. پنج سال بود که قهرمان نمی شدیم و این انتظار واقعاً من را آزار می داد. اولین قهرمانی ما شروع چند قهرمانی دیگر بود. این قهرمانی هم بعد از مدتها انتظار حاصل شد و برای همین خاص است.” 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.