قدس آنلاین: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: در ترازوی عرضه و تقاضای آب با توسعه شهرنشینی به سمت تقاضا سنگینی می کند و به همین خاطر مدیریت تقاضای آب راهکار اصلی عبور از بحران است.

ترازوی عرضه و تقاضای آب به سمت تقاضا سنگین شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حمید رضا تشیعی در دیدار با مسؤولان شرکت آبفای اصفهان افزود: متاسفانه علیرغم سهم منابع تجدیدپذیری که در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است سرانه مصرف ما بسیار بالا است و اینها زنگ های هشداری برای کشور ما است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده سازمان آب و فاضلاب کشور چرایی اینکه به این موضوع بپردازیم و قدم هایمان را مستحکم تر برداریم این است که بحران آب موضوع مهمی است، اظهار داشت: نقش فرهنگ و هنر در مدیریت بحران و مصرف بهینه آب بسیار مهم است چرا که در طول ۴۰ سال گذشته جمعیت دو برابر شده است ولی مصرف آب چندین برابر شده است.
وی گفت: ایران در شرایطی است که شدت خشکسالی در شرایط متوسط به بالا پیش بینی شده و تنها شمال آفریقا است که وضعیت آن بدتر از کشور ما بوده و این بحران آبی کشور ما را نشان می دهد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور بیان داشت: متاسفانه علیرغم سهم منابع تجدیدپذیری که در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است سرانه مصرف ما بسیار بالا است و اینها زنگ های هشداری برای کشور ما است.
وی تصریح کرد: در ترازوی عرضه و تقاضای آب با توسعه شهرنشینی به سمت تقاضا سنگینی می کند و به همین خاطر مدیریت تقاضای آب راهکار اصلی عبور از بحران است.
تشیعی گفت: نقش کار فرهنگی در جهت کنترل شرایط بحرانی می تواند بسیارموثر باشد چرا که تامین آب با کیفیت کار مشکلی است و آب با سلامت و امنیت جامعه در رابطه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.