قدس آنلاین: نماینده مردم شهرستانهای شهرضا، دهاقان، منظریه و گلشن در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت های جدی تر مسئولین و نمایندگان از دامپزشکی به جهت اهمیت این بخش در تامین امنیت غذایی و سلامت در جامعه شد.

مسؤولین باید جدی تر به اهمیت تامین امنیت غذایی بپردازند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر عوض حیدرپور در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا گفت: یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی، تامین سلامت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی در جامعه است.

وی با اشاره به هجمه همه جانبه استکبار جهانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت:  اهمیت سازمان دامپزشکی در این شرایط و  در انجام اقدامات زیربنایی در راستای حفظ سرمایه های دامی و ایجاد پویایی در صنعت دامپروری، افزایش اشتغال در این بخش و در نهایت تامین امنیت غذایی در جامعه مشخص می گردد

دکتر حیدرپور با اشاره به وظایف خطیر مجموعه دامپزشکی و مشکلات عدیده اعم از کمبود اعتبارات در این بخش از جامعه بیان داشت: مسئولین و نمایندگان مجلس باید با توجه به شعار پیشگیری بهتر از درمان است حمایت بیشتر و جدی تری از مجموعه دامپزشکی بعمل آورند..

وی پیشگیری از بیماریهای مشتر ک بین انسان و دام را یکی دیگر از وظایف سازمان دامپزشکی دانست و بیان داشت: با پیشگیری از این بیماریهای دامی علاوه بر تامین سلامت دامها و تامین امنیت غذایی با منشاء دامی، سلامت انسانها نیز در جامعه تامین می شود.

دکتر حمید رضا امیری رییس شبکه دامپزشکی شهرضا نیز با اشاره به اینکه تمام محصولات دامی تولید شده تحت نظارت دامپزشکی در شاخه های مختلف صنعت از جمله نساجی، تولید چرم،تولید فراوردهای لبنی و گوشتی و غیره به کار می روند افزود: حمایت از افزایش تولید فراوردهای خام دامی از طریق کاهش بیماریهای دامی یکی از اقدامات زیربنایی دامپزشکی می باشد.

وی با تشکر از فرماندار و برخی مسئولین شهرستان ، بی توجهی و عدم حمایتهای لازم برخی مسولان از دامپزشکی در جامعه  گفت: متاسفانه تا هنگامی که بیماریهای مشترک در غالب اپیدمی ها و سایر بحرانها رخ ندهند مسئولین به اهمیت این اقدامات زیربنایی پی نخواهند برد.

در ادامه فرماندار با کارکنان شبکه دامپزشکی و همچنین اعضای اتحادیه زنبورداران شهرستان دیدار و از نزدیک با گوشه ای از مشکلات مجموعه دامپزشکی در شهرستان آشنا شدند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.