۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 281183
 سهم ناچيزفوتبال از درآمد 200ميلياردي صداوسيما

به گزارش قدس آنلاين، درآمد‌های چندین میلیاردی سازمان و صداوسیما هرگز به صورت مکفی وارد چرخه فوتبال نشده است. با استناد به مصاحبه‌ای که مشاور رییس مجلس شورای اسلامی درباره درآمد‌های هنگفت صداوسیما داشت، این رسانه سالانه مبلغی درحدود 200 میلیارد تومان از کنار فوتبال کسب درآمد می‌کند. در سال‌های گذشته صداوسیما هیچ‌گاه اقدام به پرداخت حقوق واقعی فوتبال نکرده است و سالانه با پرداخت‌های بسیار ناچیز در مقابل درآمد‌های بزرگش از پرداخت حق فوتبال شانه خالی کرده است. در فصل جاری سازمان صداوسیما با وجود تهدید‌های جدی رییس فدراسیون فوتبال و پیامدش بستن درهای ورزشگاه‌ها و ممانعت از ورود دوربین‌ها در نهایت مبلغی درحدود 25 میلیارد تومان را تعهد کرد که در طول فصل به حساب فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ واریز کند تا این بودجه صرف امور باشگاهداری شود. تاکنون که حتی این مبلغ هم به حساب سازمان لیگ واریز نشده است. مصاحبه علی کفاشیان نشان‌دهنده بدقولی‌های دوباره سازمان صداوسیما در قبال فوتبال است. دو روز پیش نیز قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران با نقد این جریان اعلام کرد که سازمان صداوسیما باید هرچه زودتر حقوق باشگاه‌ها را بپردازد تا مشکلات مالی از میان برود. این نگرانی‌ها اما همچنان ادامه خواهد داشت و سازمان صداوسیما قصد ندارد حق واقعی فوتبال حاصل از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی را پرداخت کند. مساله اما به‌طور جدی از سوی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و متولیان این بخش می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن سازمان صداوسیما فوتبال را به حقوق واقعی‌اش که درهمه این سال‌ها نادیده گرفته شده، برسانند. صحبت از درآمد 200 میلیاردی سازمان صداوسیما شده است. عددی که مشاور رییس مجلس آن را رسانه‌ای کرده است که اگر چنین باشد که حتما هست، فوتبال باید لااقل نیمی از این مبلغ را به خود اختصاص دهد. مشاور رییس مجلس نیز به اختصاص نیمی از این درآمد اشاره کرده است و باید دید که درنهایت آیا فوتبال می‌تواند سهم قابل توجهی از تبلیغات سازمان صداوسیما ببرد یا خیر. هرچند که تنها مشخص شدن سهم فوتبال کافی نیست و نهاد‌های مرتبط باید گارانتی لازم را نیز بگیرند تا سازمان صداوسیما مانند فصل چهاردهم که تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، نسبت به پرداختی‌های فوتبال اقدام کنند. پیشنهاد مجلس نیز سهم 50 درصدی فوتبال از تبلیغات سازمان صداوسیما است که اگر همین مبلغ وارد باشگاه‌ها شود از میزان بدهی‌ها کاسته می‌شود و وضعیت اقتصادی باشگاه‌ها رو به بهبود می‌گذارد و در نهایت بخش خصوصی نیز با امید بیشتری وارد این حوزه می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.