معاون وزیر راه و شهرسازی فراهم کردن بستر های لازم و در نظرگرفتن تسهیلات ویژه برای ترغیب سرمایه گذاران را وظیفه دولت برای افزایش مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ارتباط نزدیک و مثبت میان دولت یازدهم و بخش خصوصی موجب شده تا فعالان عرصه زیرساخت های حمل و نقل همگام با دولت و با درک محدودیت های موجود در جهت توسعه انواع راهها تلاش کنند.
نورزاد ارتباط گسترده تر با کشورهای خارجی را از دیگر دستاوردهای این حوزه دانست و اضافه کرد: با توجه به تعاملات بیشتر در عرصه جهانی و ارتباط موثرتر با کشورهای صاحب تکنولوژی، از ابتدای دولت یازدهم تا کنون شاهد سفر هیات های گوناگون از کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپا به ایران بودیم که علاقمند به حضور در حوزه توسعه زیرساخت های حمل و نقل بودند و نتیجه آن امضای چندین تفاهم نامه است که تلاش می کنیم قرارداد تجاری آنها نیز بسته شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، یادآور شد: بر مبنای قانون پیش از این بایست آزادراهها با مشارکت دولت و بخش خصوصی احداث می شد که با توجه به محدودیت بودجه، با ابلاغ مصوبه هیات وزیران آزادراه همدان- کرمانشاه به طول ۲۰۶ کیلومتر به عنوان اولین پروژه آزادراهی به صورت ۱۰۰ درصد توسط بخش خصوصی احداث می شود و تامین ۱۰۰ درصد منابع مالی مورد نیاز تا مرحله بهرهبرداری و تسویه کامل هزینهها بر عهده و تعهد طرف مشارکت است و دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص تأمین هزینههای اجرایی طرح نخواهد داشت.
نظر شما