رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام مصر در عدم دعوت از ایران برای شرکت در مسابقات قرآن گفت: این رقابت‌ها نباید دستخوش نگرش‌های خاص سیاسی شود.

مسابقات قرآن نباید دستخوش نگرش‌های سیاسی شود/ مجلس، اقدام مصر را پیگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به عدم دعوت از ایران به مسابقات قرآنی مصر به بهانه‌های واهی گفت: قاطبه مردم مصر، علاقه‌مند به اهل بیت(ع) هستند و اعتقادات بسیار عمیق و احترام خاصی نسبت به اهل بیت(ع) دارند؛ اینها مسائلی است که نمی‌توان گفت متأثر از حضور نمایندگان ایران طی سال‌های اخیر در این کشور به وجود آمده است. باورهایی که مردم مصر نسبت به اهل بیت(ع) دارند برخواسته از متن جامعه این کشور است.

افتخاری تصریح کرد: مسابقات قرآن نیز مانند حج، نباید دستخوش نگرش‌های خاص سیاسی آن هم سیاستی که به ضرر جهان اسلام و به نفع استکبار جهانی و اسلام آمریکایی است، تمام شود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که حج، عمره و قرآن دستاویز و ابزاری برای اعمال دیدگاه‌ استکبار جهانی در جهان اسلام نباشد و حال که برخی برادران و خواهران ما در برخی کشورهای اسلامی همچون یمن مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، حداقل در مباحث مسابقات قرآن در صراط مستقیم قرار گیرند.

افتخاری با بیان اینکه مصر مهد قاریان و حافظان متعهد و متخصص قرآن کریم است، گفت: مسئولان این کشور نباید به گذشته متخصصان خود جفا کنند.

این نماینده مجلس نهم در پایان اظهار کرد: بنده به عنوان نائب‌رئیس گروه دوستی مصر در مجلس شورای اسلامی، این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.