۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: 281222

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران به عنوان سومین غول نفتی دنیا معرفی شد.

شرکت ملی نفت ایران سومین غول نفتی دنیا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، روزنامه چاینا دیلی چین روز سه شنبه در گزارشی به بررسی 10 شرکت بزرگ نفتی دنیا پرداخت که شرکت ملی نفت ایران را با تولید بیش از شش میلیون و 100 هزار بشکه در روز، در رده سوم شرکت های بزرگ نفتی جهان معرفی کرد.

این گزارش با اشاه به توانایی های کشورمان در حوزه انرژی، یادآور شده است: ذخایر نفتی ایران بالغ بر 560 میلیارد بشکه است که 140 میلیارد بشکه آن قابل استحصال است.

چاینا دیلی همچنین اعلام کرد که ایران به زودی به سومین صادر کننده بزرگ نفت چین نیز تبدیل خواهد شد.

سال 2014 میلادی ایران روزانه 550 هزار بشکه نفت به چین صادر کرد و برای سال 2015 این رقم به میزان 660 هزار بشکه هدفگذاری شده است.

شرکت های نفتی چین و ایران بتازگی به توافقاتی برای گسترش مبادلات نفت و گاز دست یافتند.

چاینا دیلی می نویسد که نفت همچنان مهمترین منبع بلامنازع انرژی در بازار جهان است.

بر اساس فهرست مذکور، شرکت های نفتی آرامکو عربستان با 12 میلیون و 700 هزار بشکه و گاز پروم روسیه با 8 میلیون و 100 هزار بشکه تولید در روز، رده های اول و دوم را از آن خود کرده اند.

«اکسون موبیل» آمریکا نیز با شش میلیون، «رز نفت» روسیه با چهار میلیون و 600 هزار و «رویال داچ شل» (هلندی بریتانیایی) با 4 میلیون بشکه در روز، رتبه های چهارم تا ششم را در اختیار دارند.

چهار غول بزرگ نفتی دیگر دنیا یعنی شرکت ملی نفت چین با سه میلیون و 900 هزار، پریمکس مکزیک با سه میلیون و 600 هزار، شورون آمریکا با سه میلیون و 500 هزار و شرکت نفت کویت با سه میلیون و 400 هزار بشکه تولید در روز در رده های بعدی جدول قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قلی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    شاید ازنظر تعداد نیروس انسانی شاغل نه تکنولوژی