معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال 15 میلیون نفر از جمعیت حاشیه نشین شهرها تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می گیرند.

طرح بهداشت مناطق حاشیه نشین برای 15 میلیون نفر اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا ، علی اکبر سیاری روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه همایش نقد دولت یازدهم در حوزه سلامت افزود: در اجرای طرح بهداشت مناطق محروم قرار بود 10 میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه نشین از خدمات بهداشتی برخوردار شوند که تاکنون این طرح برای یک میلیون و 250 هزار نفر از حاشیه نشینان شهر مشهد به اجرا درآمده و طی چند روز آینده نیز برای 450 هزار نفر از حاشیه نشینان تبریز اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم با اجرای این طرح تا 3 ماه آینده در مناطق حاشیه نشین در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر ، 15 میلیون نفر از اجرای این طرح بهره مند شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این که 70 درصد جمعیت کشور را شهرنشینان تشکیل می دهند ، گفت: اجرای برنامه های تحول بهداشت به شهرهای بزرگ نیز گسترش خواهد یافت.

سیاری با اشاره به اجرای برنامه خدمات جامع بهداشت گفت: در این برنامه برای هر 3 هزار نفر ، یک کارشناس سلامت در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی 874 پایگاه سلامت در سراسر کشور ،گفت: به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت طراحی شده که در آن یک کارشناس سلامت فعال خواهد بود.

سیاری در ادامه به سرانه برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: سرانه برنامه پزشک خانواده در سال 92، 21 هزار تومان بود که در حال حاضر به 96 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

وی، جذب یک هزار و 830 پزشک و 308 ماما، ساخت دو هزار خانه بهداشت، تعمیر دو هزار و 225 خانه بهداشت ، تجهیز سه هزار و 200 خانه بهداشت و تعمیر دو هزار و 579 مرکز زیست پزشک را از دیگر برنامه های انجام شده در حوزه بهداشت عنوان کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه طی 10 سال ، کمبود ویتامین دی D، شش برابر شده است ، گفت: هم اکنون تمام خانه های بهداشت به پنج قلم مکمل و 436 قلم دارو ، تجهیز شده اند.

سیاری با ابراز خشنودی از ادامه اجرای برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران گفت: باید عوامل خطر برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر بین مردم کنترل شود؛ هم اکنون مردم سالانه 10 هزار میلیارد تومان پول می دهند و سیگار مصرف می کنند تا زودتر سرطان بگیرند؛ همچنین سالانه 20 هزار میلیارد تومان خرج تریاک ، کراک و هرویین می کنند.

وی افزود: امسال بهداشت عمومی در اولویت قرار گرفته و به زودی برنامه هایی برای غذای سالم، هوای پاک و آب پاک اجرا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.