ایران از دیدگاه کشورهای مهم آسیا و جهان بازیگر مهم منطقه خاورمیانه محسوب می شود، منطقه ای که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با دیپلماسی فعال، صلح و آرامش را در آن نهادینه کند.

ایران با دیپلماسی فعال به دنبال برقراری صلح در خاورمیانه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، این نوشتار بخشی از مقاله روزنامه «کوریا هرالد» کره جنوبی است که سیاست های در پیش گرفته شده از سوی ایران در منطقه خاورمیانه بویژه نقش ایران در مذاکرات هسته ای با کشورهای 1 +5 را مورد تمجید قرار داده است.

این روزنامه همچنین به استقبال گسترده رسانه های خارجی و کشورهای مختلف از مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت بزرگ دنیا اشاره کرده و از آن به عنوان سیاست های مناسب ایران در نشست های مذکور نام برد.

هرالد می نویسد: از دیدگاه کشورهای مختلف، مسوولان ایرانی نه تنها به دنبال توافق نهایی هستند بلکه ابتکاراتی هم برای برقراری صلح در کل خاورمیانه داشته اند که در نوع خود جالب توجه است.

روزنامه کره ای بر این باور است که مقام های ایران و آمریکا در ماه های گذشته مذاکرات مهمی برای کاستن از تنش ها در سطح منطقه داشته اند اما ایران برای برقراری صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه دیپلماسی فعال تری داشته است.

حتی در این زمینه، ایران با ارسال پیام های گوناگون به کشورهای منطقه با رهیافت های سیاسی و صلح جویانه، درصدد برقراری صلح و بازگشت آرامش به کشورهایی همچون یمن و سوریه بود.

ایران اکنون در رسانه های منطقه و کشورهای مختلف به کشور آماده حمایت از صلح معروف شده است. کشوری که نه فقط برای سوریه بلکه برای یمن و لبنان و عراق هم صلح می خواهد و انجام گفت وگوهای به دور از تنش ها را پیشنهاد می دهد.

این گزارش می افزاید: روش های در پیش گرفته شده از سوی ایران حتی باعث شده «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا نیز به اقدامات ایران واکنش مثبت نشان داده و برای تعامل با تهران به منظور حل مسایل منطقه ای ابراز تمایل کند؛ اگرچه لازم است آمریکا رهیافت های دوگانه خود را در این زمینه تغییر دهد.

از سوی دیگر، دیدگاههای صلح جویانه ایران بازتاب گسترده ای نیز در منطقه و جهان داشته و موجب شده است تا بسیاری از کشورها خواستار تعامل با این کشور برای پیشبرد دیپلماسی تهران به منظور حل و فصل مناقشات و اختلافات منطقه ای باشند.

روزنامه هرالد کره همچنین در بخش دیگری از گزارش خود، از آمریکا خواست تا با مقام های جوان و تازه کار عربستان به دلیل تحولات اخیر منطقه و تجاوز هوایی به یمن وارد بحث های جدی تری شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.