قدس آنلاين – سبزوار : سرپرست شهرداري ششتمد گفت : یکی از موثر ترین و مهمترین راه های  فرهنگ سازی  اقدام درجهت تغییر فرهنگ از سنین خردسالی است و متاسفانه ششتمد تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي دارد.

توسعه شهری از طریق مدیریت یکپارچه و مشارکتی شهری محقق می شود

محمد پادري  در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاين در سبزوار  با بيان اينكه تمام كاركنان اين اداره در تلاشند تا با همدلي و همفكري توسعه همه جانبه شهر ششتمد را رقم بزنند ، مشاركت مردمي را مهمترين عامل توسعه در تمام زمينه ها دانست و افزود : توسعه شهری از طریق اتخاذ یک مدیریت یکپارچه و مشارکتی شهری محقق می شودچرا كه همواره بخش دولتی در اکثر جوامع با محدودیت های اعتباری مواجه است.

وي فرهنگ سازی و بسترسازی مناسب برای مشارکت کل جامعه در ساخت محیط زندگی را یکی از مهمترین راهکارهای توسعه شهر ي دانست و تصريح كرد : از طریق توسعه فرهنگ مشارکت ،انگيزش، تدوين و اجراي طرح جامع توسعه شهري، ايجاد و تقويت فضاي كارآفريني، اطلاع‌رساني ، ایجاد زیرساخت های قانونی ، مدیریت خلاق و داشتن طرحهای فنی و اقتصادی می توان مشارکت بخش خصوصی محلی را در پروژه های شهری ترغیب نمود.

وي اظهارداشت : مشارکت یک همکاری داوطلبانه مردم در برنامه های عمومی است که موجب توسعه ملی می شود.

سرپرست شهرداري ششتمد در عين حال گفت : بدیهی است که شهروندان در صورتی از زندگی شهری لذت خواهند برد که محیط شهر و پیرامون آن برایشان لذت بخش و مفرح به نظر آید و این موضوع تنها زمانی رخ خواهد داد که عملکرد شهرداری در درون شهر مناسب و بهره ور باشد .

پادري ياد آور شد : شهرداری در واقع سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی و مردمی است که اداره و مسؤولیت و مدیریت امور شهری را با مجوز دولت و با امکانات مردمی به دست آورده تا به منظور ایجاد و اداره کردن تأسیسات عمومی و وضع و اجرای نظامات شهری و تأمین نیازمندیهای مشترک محلی فعالیت کند.

وي با بيان اينكه به موجب ماده 3 قانون شهرداریها ، شهرداری شخصیت حقوقی مستقلی دارد اظهار داشت : مشارکت به عنوان اساسیترین عنصر در دستیابی به اهداف توسعه، بهویژه توسعهی شهری از اهمّیّت خاصّی برخوردار است.

پادري خاطر نشان كرد : هرچه تودهی مردم جامعه مشارکت بیشتری در امور خود داشته باشند، امکان کسب موفّقیّت بیشتر فراهم می‌شود، و اقشار پایین و محروم جامعه از نتایج مشارکت و فواید حاصل از توسعه بهره‌مند میشوند.

وي با اشاره به اينكه امروزه مشارکت شهروندان در امور شهری یک ضرورت است گفت : قطعا اين ضرورت میتواند منجر به توسعهی پایدار شهری شود.

سرپرست شهرداري ششتمد با تشريح بررسی تأثیر نهادهای شهری برمشارکت شهرندان در امور شهری اظهار داشت : پر‌واضح است که توسعه بدون اعتنا به فرهنگ، اقلیم و منافع درازمدت شهروندان می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به شهر و شهروندان وارد آورد .

وي همچنين با تاكيد بر اينكه توسعه شهر را باید در جهت یک چشم‌انداز متناسب با اصول پایداری پیش ببریم ، تصريح كرد:  این چشم‌انداز باید به دور از عملکردهای بدون پشتوانه علمی یا بدون پژوهش کافی در زمینه توسعه شهر باشد به‌گونه‌ای که ضمن یافتن بهترین راه جهت تأمین رفاه حال شهروندان بتوان به حداکثر انطباق پذیری با اصل و الگوی توسعه پایدار نیز رسید .

پادري افزود : بايد در امر توسعه شهری بر امکانات و محدودیت‌های فرهنگ، بستر، اقلیم و منافع درازمدت آینده و نقشی که برای چنین شهری در مجموعه کشور درنظر گرفته شده تأکید شود. / انتهاي پيام

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.