قدس آنلاین- تبریز:مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از آغاز مراحل اجرایی خطوط 2 و به سرانجام رسیدن تفاهم نامه مربوط به خط 3 قطار شهری تبریز خبر داد.

مراحل اجرایی خط2 قطار شهری آغاز شده است/ توافق با سرمایه گذار خارجی در خط 3 قطار شهری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد صادق پشمینه آذر اظهار داشت: خطوط قطار شهری تبریز در چهار خط طراحی شده است که در حال حاضر خطوط 1، 2 و 3 در حال اجرا هستند.

وی افزود: به دلیل حساسیت موضوع در مورد خط یک مترو، اطلاع رسانی در این زمینه تقریبا کامل است و بر همین اساس، نیاز است تا در مورد خطوط دیگر هم اطلاعاتی تقدیم شهروندان عزیز شود.

مدیرعامل سازمان مترو در ادامه، به مراحل اجرایی خط 2 قطار شهری اشاره کرد و گفت: خط 2 متروی تبریز، از منطقه قراملک شروع  شده و تا میدان شهید فهمیده و نهایتا میدات بسیج ادامه خواهد یافت که تا کنون عملیات احداث5 ایستگاه از این مسیر در حال اجرا است.

پشمینه آذر اضافه کرد: اقدامات حفاری تونل های خط 2 قطار شهری نیز طبق برنامه پیش می رود.

وی در مورد خط 3 قطار شهری نیز گفت: مسیر این خط از فرودگاه تبریز آغاز می شود و با عبور از مناطق مرکزی شهر مانند خیایبان ثقه الاسلام، خاقانی و ارتش جنوبی، به ترمینال تبریز منتهی می شود. در حقیقت خط 3 مترو، خط شمالی جنوبی تبریز محسوب می شود.

مدیرعامل قطار شهری تبریز، ادامه داد: مطالعه و اجرای این پروژه  طی مذاکراتی به بخش خصوصی واگذار و پس از طی مراحل قانونی، به صورت مشارکت BOT ، قرارداد نهایی با سرمایه گذار منعقدمی گردد.

پشمینه آذر در پایان گفت: با انعقاد این قرارداد که بزودی انجام خواهد گرفت، اقدامات اجرایی این خط نیز در اسرع وقت شروع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.