قدس آنلاين – سبزوار : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و پیشرفت کشور در سایه همدلی و همزبانی محقق می شود.

شوراهای اسلامی نماد مردم سالاری و حاکمیت دینی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاين از سبزوار رمضانعلی سبحانی فر در همایش شوراهای اسلامی سبزوار افزود: در مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی برای توانمند سازی شوراهای اسلامی و ارائه تسهیلات به کارگاهها، کارخانجات و بخش کشاورزی برای رونق اقتصاد کشور داشته ایم.

وی همچنین بر اجرای اصل 44 قانون اساسی تاکید و اظهار کرد: با واگذاری بیشتر امور اقتصادی به مردم و توانمند سازی شوراهای اسلامی این اصل محقق می شود.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب ،داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراهای اسلامی نماد مردم سالاری و حاکمیت دینی هستند ادامه داد : شوراها باید نقش و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند تا رضایت مردم حاصل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت یازدهم به روستاها و مناطق محروم توجه دارد و امسال تسهیلات خوبی برای بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

وی ياد آور شد : اخیرا نیز شاهد تحولات چشمگیر در حوزه های کشاورزی، گاز رسانی، راه، آب رسانی، سلامت و اشتغال شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب ،داورزن و ششتمد بوده ایم.

 

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: شوراهای اسلامی در توسعه مناطق و رفع مشکلات مردم نقش مهمی ایفا می کنند.

احمد برادران افزود: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت بوده و در دین اسلام، روایات، قانون اساسی و قوانین جاری کشور از جایگاه والایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری امور به مردم خاطر نشان كرد : شوراهای اسلامی و دهیاران با جلب افکار عمومی و بهره گیری از ظرفیت و توان منطقه می توانند بهترین بستر تحقق این اصل باشند.

وی اظهار داشت : رویکرد دولت یازدهم واگذاری بیشتر اختیارات به مردم و شوراهای اسلامی است زیرا نقش شوراهای اسلامی در آبادانی و توسعه مناطق و جلب مشارکت در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و غیره بسیار مهم و تاثیرگذار است.

برادران با بیان اینکه با تمرکز زدایی به توسعه و پیشرفت بیشتری می رسیم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران باید برای توسعه و آبادانی و جلب مشارکتهای مردمی تلاش کنند.

وی همچنین از همکاری و تعامل خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی و مسوولان این شهرستان قدردانی کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان سبزوار نیز با ارائه گزارشی از حوزه کاری خود مشارکت، رقابت و تحرک را سه مقوله مهم شوراهای اسلامی دانست.

جلال تعصبی با اشاره به تعداد مصوبات سال گذشته شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: 56 درصد مصوبات این شورا در بخش اقتصادی و عمرانی، 29 درصد اجتماعی و مابقی در بخش فرهنگی بوده است.

وی رسیدگی به مدیریت پسماند، گردشگری، سکونتگاههای غیر رسمی و تلاش برای جذب سرمایه گذاران، توسعه بوستان ها و اماکن تفریحی و رسیدگی به مسایل مربوط به ترافیک و محیط زیست و تعامل با مردم را از مسایلی عنوان کرد که شورای اسلامی شهر و شهرستان به آن توجه دارد. /  انتهاي پيام

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    شوراهای اسلامی در هر شهری فقط به فکر منافع خودشان هستند و در یک دوره ای که انتخاب می شوند به احتمال اینکه در دوره بعد نباشند تمام تلاششان این است که به اندوخته های خودشان بیافزایند، در شهر ما چه در این دوره و چه در دوره های گذشته این روال طی شده و اعضای شورا با جیب خالی آمدند و بعد با ثروتی میلیاردی شورا را ترک کردند،حالا این کجایش نماد مردم سالاری و حاکمیت دینی است من نمی دانم .