قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به جای اینکه همه منتظر جواب مذاکرات بنشینیم ، باید با محدود کردن واردات بی رویه اجناس خارجی و فرهنگ‌سازی برای مصرف تولیدات داخلی در راستای رونق اقتصاد کشور تلاش کنیم زیرا گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات تولید را به چالش می کشاند.

گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات تولید را به چالش می کشاند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید محمدحسین میرمحمدی در نشستی خبری با خبرنگاران افزود: در این مقطع مذاکرات سعی ما باید بر رونق دادن همیشگی به بازار کسب و کار و تولیدات داخلی باشد نه اینکه همه منتظر جواب مذاکرات بنشینیم و مسائل اقتصادی را به مذاکرات گره بزنیم چرا که این کار به اقتصاد ضربه می‌زند.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی کشور در زمان مجلس نهم تصریح کرد: در چند سال اخیر آغاز تحریم‌های شدید و بلوکه شدن بخش وسعی از منابع مالی کشور اقتصاد را با مشکل مواجه کرد و پیگیری مطالبات مردم هم از سوی نمایندگان به مراتب دشوارتر شد و حتی بسیاری از پروژه‌ها را به تعطیلی کشاند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی و همزبانی ملت و دولت اظهار داشت: این همدلی باید مانند گذشته و البته مستحکم‌تر نه تنها بین مردم و دولت بلکه به شکلی پررنگ‌تر در بین قوای ۳ گانه کشور وجود داشته باشد و همه دست به دست هم در راه اعتلای نظام مقدس اسلامی گام برداریم.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی اقدامات در این حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ مبلغ ۵/۳ میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۸۰ برای شهرستان مصوب کردیم که تاکنون فقط ۵۰ درصد آن محقق شده ضمن اینکه ۵/۱ میلیارد تومان اعتبار مصوبه برای محور موته- گلپایگان هم هنوز تخصیص پیدا نکرده است.
میرمحمدی تصریح کرد: با دریافت بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه‌خانه شهرستان، این پروژه در مراحل نهایی گرفته اما بسیاری از پروژه‌های راهسازی ۲ شهرستان به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده یا روند کندی دارد.

وی با اشاره به دریافت مصوبه ارتقای کلینیک تامین اجتماعی شهرستان به مرکز تخصصی و فوق تخصصی بیان کرد: در سال گذشته برای تکمیل اورژانس شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفتیم علاوه بر اینکه مصوبه کمک ۵/۲میلیارد تومانی برای کمک به بیمارستان امام حسین(ع) گرفتیم که تاکنون یک میلیارد و ۴۵۰ تومان آن به استان پرداخت شده و از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مصوب برای بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی شهر گوگد یک میلیارد تومان آن محقق شده و در اختیار استان قرار گرفته است.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی به کم شدن بهره وام مسکن مهر اشاره و بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر طرح ایجاد خط آهن اراک- خمین- گلپایگان- اصفهان هم مطالعاتی شده و به احتمال زیاد آغاز کار در ۳ ماهه نخست امسال کلید می‌خورد.

وی یادآور شد:  مطالعات طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان نیز نهایی شده تا برای ارائه به استان ارسال شود.
میرمحمدی با تاکید بر حضور مسوولان دولت به ویژه در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه گلپایگان همواره مورد کم‌لطفی مسئولان قرار داشته و انتظار داریم مسوولان استان به ویژه استاندار با حضور در شهرستان و در بین مردم مشکلات و مطالبات مردم را از نزدیک پیگیری کنند. نباید شهرستانی مانند گلپایگان به دلیل بعد مسافت مورد بی توجهی واقع شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری ۲ انتخابات مهم در سال جاری افزود: باید با تقویت حس همگرایی در بین مردم برای حضوری باشکوه در انتخابات انگیزه ایجاد کنیم چرا که حضور پررنگ ملت در این عرصه‌ها تضمین کننده امنیت و سربلندی کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.