رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی، شاخص خط فقر در سال 57 در ایران40 درصد، در سال 76، 20 درصد و در سال 84، 11 درصد اعلام شده گفت: طی سالهای اخیر این آمار مجدد افزایش یافته و شمار افرادی که در سال 91 در جامعه شهری زیرخط فقر بودند 30 درصد و در جامعه روستایی 40 درصد است.

30 درصد شهرنشینان و 40 درصد روستاییان زیر خط فقرند
به گزارش (ایسنا)، انوشیروان محسنی بندپی در همایش "مددکاری اجتماعی، مسئولیت اجتماعی " با بیان اینکه زدودن فقر از جامعه از آرمانهای انقلاب و از تاکیدات مقام معظم رهبری است، به مزین شدن امسال به نام "دولت، ملت، همدلی و همزبانی" اشاره و عنوان کرد: این بیانات رهبری در ادامه مسیر به ما کمک می‌کند و اینکه اکنون در چه شرایطی از همدلی و همزبانی قرار داریم حائز اهمیت است.

متاسفانه فردگرایی در جامعه به اوج خود رسیده است

وی افزود: متاسفانه در جامعه کنونی، مشارکت اجتماعی در حداقل است و فردگرایی به اوج خود رسیده است. لازم است فرهنگ مشارکت محور نهادینه شود. امروز عدم توانایی برقراری دیالوگ صحیح در خانواده‌ها به علت ورود تکنولوژیهای جدید سرمایه‌های اجتماعی را کاهش داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر اینکه به هر میزان سرمایه‌های اجتماعی را تقویت کنیم می‌توانیم درکاهش آسیبها و جرایم اجتماعی موفق‌تر عمل کنیم گفت: آسیب‌ها و فسادهایی چون پارتی بازی، عدم شایسته سالاری، اختلاس‌های بانکی میلیاردی و... همانند پتکی بر سر ماست که نشان می‌دهد باید در همه ابعاد مربوط به حوزه اجتماعی بازنگری داشته باشیم.

تصویب آیین نامه بیمه اجتماعی همگانی

محسنی بندپی افزود: سیاست‌های رفاهی دولت یازدهم معطوف به دو هدف برقراری عدالت اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی است. استراتژی‌هایی برای نیل به این دو هدف اتخاذ شده که پوشش بیمه همگانی سلامت یکی از آنهاست. یکی دیگر از این استراتژیها، برقراری بیمه اجتماعی همگانی است.

وی با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی این اطمینان را به افراد می‌دهد که در ناملایمات زندگی دچار مشکلات عدیده نخواهند شد، از تصویب آیین نامه بیمه اجتماعی همگانی در جلسه روز گذشته شورای عالی رفاه خبرداد.

اعطای 43هزار میلیارد یارانه به مردم

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به اعطای 43هزار میلیارد یارانه به مردم اشاره و عنوان کرد: بخشی از یارانه‌ها به علت نبود اطلاعات دقیق و منسجم به افرادی که توانایی مالی داشتند پرداخت شده است. اکنون به دنبال اطلاعات آماری منسجم برای سامان یابی در این زمینه هستیم.

بندپی بر ضرورت مشارکت دادن ngoها و انجمن‌های بخش خصوصی در تصمیم گیریها نیز تاکید و اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای کاهش بروز و شیوع بیماری و آسیبهای اجتماعی، توانمندی جامعه هدف و تقویت سلامت اجتماعی و پرورش رفتارهای سالم مدنی دست نیاز به سوی انجمن مددکاری اجتماعی که از ظرفیتهای بالایی برخوردار است دراز می کند. باورمان این است که مددکاران اجتماعی، مهندسین اجتماعی هستند.

با حقوق شش هفت میلیونی نیازی به دریافت یارانه ندارم/شاخص خط فقر مشخص می‌شود

به گزارش ایسنا، بندپی در حاشیه این همایش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تعلق یارانه به افراد توانمند مالی گفت: بنده خودم عضو هیئت علمی دانشگاهم و با حقوق شش هفت میلیونی نیازی به دریافت یارانه ندارم، معتقدم یارانه متعلق به افراد نیازمند است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا اخیرا آماری درباره خط فقر در کشور استخراج و مشخص شده است؟ اظهار کرد: با مشارکت وزارت تعاون تدوین طرح سرشماری سبک زندگی از بهمن ماه آغاز شده که پس از تصویب و اجرا، شاخص خط فقر هم مشخص خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.