قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش سیمای حضرت محمد در هنر به سه حقیقت برای در ک وجود پیامبراکرم (ص) اشاره کرد و گفت: برای درک پیامبر اکرم (ص) ابتدا حقیقت در جوهره دانش و هنر ذاتی ایشان است که قرآن این حقیقت را خُلقُ عظیم یاد کرده است.

پیامبر اکرم (ص) در فصاحت و بلاغت بی مانند بود

آیت ا... غلام علی سلیمانی افزود: اگر گوهر ناب و سرمایه ارزشمند اخلاق نیکو پیامبر (ص) نمی بود، هرگز جامعه جاهلیت تسلیم آرمان ایشان نمی شد.

امام جمعه زاهدان؛ دیگر ویژگی این حقیقت را در هنر جذب و جلب جامعه بشریت از طریق عمل به دستورات الهی در قالب آیه « و َ شاورهُم فی الامر» و سرآمدی آن حضرت را در تبلیغ دین دانسته به طوری که از درون ظلمت و تاریکی بیشتر از شب، روز روشن و تابناک را به وجود آوردند.

آیت ا... سلیمانی درباره حقیقت درک وجود پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: محمد مصطفی(ص) متکلم است به کلام وحی و کلام ایشان آنقدر با اهمیت و با عظمت و تاثیرگذار است که قرآن در این باره می گوید «لو انزلنا علی جبل لرایته خاشعا...».

وی افزود: کلام پیامبر (ص) بسیار تاثیر گذار بود و جامعه قریش با وجودی که در جاهلیت و بربریت قرارداشت، در عین حال جامعه فصاحت و بلاغت و مسابقات ادبی و شعرسرایی در بازار عکاظ و معلقات سبع، اسنادی مهم در این عرصه بود و بسیار کوشید که از طریق کلام، متکلم را در هم بشکند که به این امر دست نیافتند و پیامبر اکرم (ص) از میدان نبرد فصاحت و بلاغت پیروز بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، سومین حقیقت وجودی پیامبر اکرم (ص) را هدایت ماندگار آن حضرت دانسته که فرمود: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب ا... و عترتی...» .

وی ضمن تاکید بر استمرار برگزاری ای همایشها، اظهار امیدواری کرد با برگزاری این همایش ها بتوانیم از درک اقیانوس هنر اخلاق پیامبر بهره مند شویم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.