امام جمعه مشهد گفت: مهمترین عامل رفع مشکلات تولید و بازار مصرف کالاهای داخلی کشور اصلاح روابط کارگر و کارفرما است.

رفع مشکلات تولید کشور در گرو اصلاح روابط کارگر و کارفرما است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسوولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکلهای تولیدی و کارگری استان خراسان رضوی افزود: تا زمانی که کارفرما به کارگر و سرمایه تولید به عنوان یک عامل برای جمع آوری و انباشت ثروت نگاه کند، مشکل تولید رفع نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: کارفرمایان زمانی که به سود و منافع اقتصادی خود دست نیابند، سرمایه را که با اخذ تسهیلات بسیار به دست آورده اند را از گردونه تولید خارج کرده و مسیر دیگری هزینه و بعد ورزشکستگی خود را اعلام می کند.

وی گفت: مشکلات تولیدات کالاهای داخلی زمانی رفع می شود که کارفرما و کارگر احساس کنند که عامل نقش آفرین در توسعه اقتصادی کشور هستند و به واسطه تلاشهای این قشر زحمتکش کشور در عرصه اقتصادی در دنیا سربلند می شود.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی گفت: تا زمانی که با اهتمام و اراده جدی مسوولان اجرایی کشور معضل روابط کارگر و کارفرما اصلاح نشود، تنگناهای بازار کالاهای تولید داخل برطرف نخواهد شد و بازار مصرفی داخل رونق نمی یابد.

آیت الله علم الهدی گفت: زمانی که با کارفرمایان و دست اندرکاران تولید در خصوص مشکلات بازار مصرفی و تولید داخل صحبت می شود به صراحت عنوان می کنند که برای رفع این معضل باید دروازه های کشور بسته شده و جلوی کالاهای قاچاق گرفته شود.

وی گفت: این مطالب عذر بدتر از گناه و همانند دونده ای می باشد زمانی که دلیل عقب ماندن وی در مسابقه سووال شود عنوان کند که باید جلوی سایر دوندگان گرفته شود.

امام جمعه مشهد گفت: مردم چه گناهی دارند که به آنان عنوان شود که حق استفاده از یخچال و خودروی پیشرفته خارجی را ندارند و باید از یخچال داخلی استفاده کنند که بعد از سه روز آب از زیرش راه بیفتد و یا خودروی تولید داخل که یک دفعه در جاده منفجر شده و خود و اعضای خانواده شان خاکستر شوند.

وی اظهار داشت: منظور مقام معظم رهبری از تاکید بر استفاده از کالاهای تولید داخلی محروم ساختن از کالاهای خارجی نیست بلکه باید موانع تولید کالاهای با کیفیت داخلی را برطرف کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: کشور ما که در زمینه فناوری های پیشرفته جهان را به حیرت انداخته است به طور یقین توانایی تولید کالاهای با کیفیت هم دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسوولان عنوان کردند که میزان مبادلات جمهوری اسلامی با یکی از کشورها به حدود 30 میلیارد دلار افزایش یافته است در صورتی که بخش اعظم این میزان واردات تشکیل می دهد و زمانی افزایش این تراز تجاری اهمیت دارد که صادرات به خود اختصاص دهد.

جمعیت فعال خراسان ضوی یک میلیون و 994 هزار و 15 نفر و جمعیت شاغل یک میلیون و 729 هزار و 667 نفر است.

میزان بیکاری در این استان در سال گذشته از سوی مرکز آمار ایران 8،9 درصد اعلام شد در حالی که میانگین میزان بیکاری کشور در همین مدت 10،5 درصد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.