قدس آنلاین - معتمدی - مقدوری گفت: تدوین برنامه تامین آب درازمدت مشهد در افق 1420 در سال گذشته تهیه شد که اکنون در مرحله تایید نهایی است.

برنامه تامین آب  مشهد تدوین شده است/برنده مناقصه قطار مشهد-گلبهار مشخص شد/کتابخانه مرکزی مشهد درقالب پروژه نیمه تمام قرار گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در تشریح برنامه های این معاونت در دوره جدید اظهار داشت:توجه ویژه  وپی گیری طرحهای کلان استان که بعضا نیز نقش فرا استانی و یا ملی دارند،استفاده از مشارکت بخش خصوصی در تعریف و اجرای پروژه های مختلف استان،بهره گیری از مشاوره و نظر صاحبان نظرات علمی و دانشگاهی و پرهیز از ایجاد تعارضات اجرایی به عنوان 4 سیاست راهبردی حوزه معاونت هماهنگی و امور عمرانی استان دنبال می شود.

مقدوری در اولین نشست خبری خود در کسوت معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان رضوی افزود:در این دوره 6  سیاست اجرایی نیز شامل اولویت  قرار گرفتن بخش های مهم مانندآب ،توجه به پروژه های نیمه تمام ،تقویت ارتباطات و زمینه تعاملات فکری ،اقتصادی کردن پروژه ها و استفاده از منابع بانکی ،انسجام بخشی به همکاری  تنگاتنگ مدیران و کارشناسان دولتی و فعالان اقتصادی و تسریع در اجرای پروژه ها مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به گلایه های بخش های اقتصادی در پروژه های مختلف از کندی گردش کار درسیستم اجرایی و دولتی اضافه کرد:این کندی بعضا در توجیه اقتصادی پروژه های می تواند تاثیر گذار باشد.

*منابع آب؛مدیریت مصرف و تامین آب در برنامه افق 1420

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق مورد پی گیری و توجه جدی بحث تامین آب استان است،گفت:تدوین برنامه تامین آب درازمدت مشهد در افق 1420 در سال گذشته با تشکیل ستاد راهبردی مرکب از افرادی مانند قائم مقام وزیر نیرو و استاندار تشکیل و جمع بندی نهایی از نشست های برگزار شده آن تهیه شده است که اکنون در مرحله تایید نهایی است.

وی با اشاره به اینکه تاییداین جمع بندی نهایی تا اواخر ماه جاری یا خرداد ماه حاصل می شود ،تصریح کرد:طبق این جمع بندی مطالعات انجام شده باید برای استفاده از منابع آبی فرا حوزه استان برنامه های جدیدی دنبال شود و در حوزه مدیریت مصرف نیز اقدامات جدی تری مورد توجه قرار گیرد.

* برنده مناقصه بین المللی قطار مشهد – گلبهار مشخص شد

مقدوری در تشریح وضعیت پروژه های ریلی استان نیز خاطر نشان کرد:پروژه برقی شدن دو باند قطار مشهد – تهران به عنوان یکی از اولویت های استان اکنون در مرحله تصویب نهایی برای استفاده از اعتبارات فاینانس قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه برنده مناقصه بین المللی قطار مشهد – گلبهار مشخص و این پروژه در مرحله عقد قرارداد با وزارت راه قرار دارد،گفت:به زودی عملیات اجرایی قطعه مشهد – سبزوار از پروژه آزاد راه حرم تا حرم آغاز می شود.

مقدوری  علاوه بر این با اشاره به پی گیری های انجام شده برای مشارکت بخش خصوصی در آزاد راه مشهد- قوچان اظهار داشت:شرایط ترافیکی محور قوچان مشهد بسیار سنگین و پر پیک است که به طور حتم با توجه به اجرای پروژه مسکن مهر در شهر جدید گلبهار شاهد افزایش جمعیت و در نتیجه سنگین تر شدن ترافیک این محور خواهیم بود لذا احداث این آزادراه ضروری است.

وی ادامه داد:اجرای این پروژه نیز در مرحله نهایی تفاهم با بخش خصوصی قرار دارد.

مقدوری در ادامه با اشاره به وجود هزار و 900 پروژه نیمه تمام در استان خاطر نشان کرد:تکمیل این پروژه ها نیازمند 2 هزارو 700 میلیارد تومان است.

وی  سهم اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان در سال جاری را 320 میلیارد و400 میلیون تومان به عنوان مصوب بودجه اعلام کرد و گفت:سایر اعتبارات و ردیف های استانی سال جاری نیز350 میلیارد تومان پیش بینی می شود .

*زلزله 5/2 ریشتری

مقدوری در ادامه به زلزله امروز در منطقه نزدیک به کاشمر و خلیل آباد اشاره کرد و گفت:طبق گزارش های دریافتی آمار مجروحان این زلزله  35 نفر بوده است که 26 نفر بلافاصله مرخص شدند وتنها 9 نفر به دلایلی مانند دررفتگی شانه بستری هستند.

*آقایان برای ارتقاء سهم بودجه ای استان قانع نشده اند

وی در بخش دیگردر خصوص برنامه های جدید حوزه معاونت عمرانی استان برای ارتقاء سهم خراسان رضوی از بودجه کشور و ارتقاء  آن به 8 درصد یادآوردشد:توزیع اعتبارات بر اساس مبانی و شاخص های مورد توجه مسولان انجام می شود.لذا ارتقاءحقانیت استان و تعیین سهم 8 درصدی که حق خراسان رضوی است نیازمند انجام گفتگوی و ارائه ادله بیشتری است تا بتوان دوستان ملی را در این زمینه که ارتقاء سهم بودجه استان حق خراسان رضوی است ,توجیه و قانع کرد.

وی  همچنین با بیان اینکه 5/89 درصد اعتبارات کشور سهم خراسان رضوی است،گفت:این درصد نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است .

*پروژه فرسایشی کتابخانه مرکزی

مقدوری در ادامه از کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از پروژه های فرسایشی و بسیار طولانی مدت  استان یاد کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه های مساله دار قابل تامل است لذا پی گیری ویژه ای در خصوص این پروژه در قالب پروژه های نیمه تمام انجام می شود و در بررسی ها اگر مشخص شودخطای عمدی رخ داده است برخورد می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.