جشن‌های اردیبهشت تئاتر استان تهران با رویکرد تحقق به توجه وزیر ارشاد در سال 94 و فراهم کردن اجرای عمومی گروه‌های مختلف از امروز 16 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

آغاز جشن‌های اردیبهشت تئاتر استان تهران و...

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، انجمن نمایش استان تهران به مناسبت برزگداشت روز جهانی تئاتر جشن‌های اردیبهشت تئاتر خود را با رویکرد تحقق به وعده‌های وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی مبنی بر توجه ویژه به تئاتر در سال 94 قصد دارد در 15 شهرستان به صورت مجزا برگزار کند.

طی برنامه‌ریزی صورت گرفته جشن‌های روز جهانی تئاتر از 16 الی 31 اردیبهشت ماه با توجه و تاکید بر دو محور تقدیر از فعالان هنر نمایش و اجرای عمومی آثار گروه‌های هر شهرستان تا پایان اردیبهشت ماه در 15 شهرستان کار خود را آغاز می‌کنند.

در همین راستا جشن‌های اردیبهشت استان تهران از امروز با برگزاری ویژه برنامه‌هایی در شهرستان های ملارد، فیروزکوه و شهر جدید پردیس آغاز می‌شود.

تقدیر از یک زوج بازیگرِ در جشن اردیبهشت تئا‌تر اصفهان

در جشن اردیبهشت اصفهان، از یک زوج که از بازیگران قدیمی تئاتر استان هستند، تقدیر می‌شود.

احمد شاهین‌فر، رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای جشن اردیبهشت تئا‌تر در این استان گفت: «همانند سال‌های گذشته، انجمن هنرهای نمایشی اصفهان به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب به همراه نمایندگانی که توسط اداره‌کل ارشاد استان معرفی شده بودند، منتخبین این دوره از جشن اردیبهشت تئا‌تر را انتخاب و معرفی کردند.»

او ادامه داد: «نکته قابل توجه در این دوره این است که ما دایره تقدیرها را وسیع‌تر کردیم و علاوه بر بازیگران و کارگردانان، از عوامل اجرایی نمایش‌ها چون طراحان نور، گریم، لباس و...هم تقدیر می‌کنیم.»

شاهین‌فر با معرفی دو هنرمند قدیمی تئا‌تر که در این دوره مورد تجلیل قرار می‌گیرند، توضیح داد: «از اسکندر رفیعی و سهیلا رفیعی، دو هنرمند باسابقه عرصه بازیگری تجلیل خواهند شد. استاد رفیعی با حدود بیش از ۸۰ سال سن، علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی و کارگردانی هم دارای سوابق قابل توجهی هستند. از جمله کارهای سهیلا رفیعی هم می‌توان به بازی در فیلم سینمایی «کاروان‌ها» در نقش همسر آنتونی کوئین اشاره کرد.»

رئیس انجمن هنرهای نمایشی افزود: «استان اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرهای ایران به‌شمار می‌رود، اما تنها چهار تندیس توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی به آن اختصاص داده شده است. طبیعتاً این تعداد تندیس پاسخگوی هنرمندان این استان نیست. در این راستا پلاک‌هایی با تصویر اردیبهشت تئا‌تر طراحی و به برگزیدگان اهدا خواهد شد.»

شاهین‌فر با ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های استان اصفهان در سال ۹۳ و برنامه‌های پیشِ روی انجمن هنرهای نمایشی در سال جاری گفت: «سال ۹۳ با توجه به محدودیت بودجه که با آن روبه‌رو بودیم، انجمن هنرهای نمایشی استان، پلاتو و سالن‌های نمایشی را بدون دریافت هزینه از گروه‌ها، در اختیارشان قرار داد، البته اجراهایی نیز با همراهی تالار هنر و حوزه هنری شکل گرفت. در واقع اجراهای عمومی به صورت مستمر در تالارهای مختلف استان اصفهان اجرا می‌شوند. بدون شک فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی‌مان در سال 94 به میزان بودجه و اعتبارات‌مان باز می‌گردد. معتقدم نباید‌ همان بودجه اندک اختصاص یافته به تئا‌تر در طول سال، تنها به تهران اختصاص یابد. تمرکز‌زدایی، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که مسئولان باید آن را مدنظر قرار دهند.»

جشن اردیبهشت تئاتر اصفهان، شنبه 19 اردیبهشت‌ماه ساعت 20 در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار می‌شود.

جمشید مشایخی مهمان ویژه خراسان شمالی می‌شود

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان شمالی از برگزاری هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر در یک بنای تاریخی و حضور جمشید مشایخی در این جشن خبر داد.

حسن عابدی درباره جشن اردیبهشت تئاتر این استان گفت: «هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر خراسان شمالی امروز 16 اردیبهشت در بنای تاریخی جاجرم برپا می‌شود و 300 هنرمند این استان به همراه سه مجری این جشن را برگزار می‌کنند. همچنین هنرمندان تئاتر عروسکی به همراه عروسک‌ها و دکور نمایش در حاشیه بنای تاریخی جاجرم حضور دارند و نمایش‌هایی را اجرا می‌کنند.»

وی ادامه داد: «جمشید مشایخی به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور دارد که نشان شهروندی بجنورد به این هنرمند قدیمی اهدا و همچنین مراسم بزرگداشت برای او برگزار خواهد شد.»

عابدی با اشاره به اینکه از هنرمندان فعال و موفق استان خراسان شمالی نیز قدردانی خواهد شد، افزود: «از بهمن توکل و اکبر علیزاده هنرمندان قدیمی تئاتر، ابوالقاسم یزدانی تنها کارگردان شرکت کننده خراسان شمالی در جشنواره تئاتر فجر، زهرا بهاران هنرمند فعال تئاتر کودک و نوجوان، محمد یحیی آبادی کارگردان جوان و آزاده حیدرزاده فعال‌ترین بازیگر خراسان شمالی تقدیر به عمل می‌آید.»

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: « از محمود ثمینی فرماندار شهرستان بجنورد برای اهدای پلاتو به مجموعه تئاتر شهر و مجید پورعیسی معاون استاندار برای حمایت مالی به مبلغ 500 میلیون تومان به جشنواره رضوی تقدیر خواهد شد. همچنین از حوزه هنری، شهرداری و بسیج هنرمندان تجلیل به عمل می‌آید.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.