در بخش نخست این مقاله از مشکلات اقتصادی مردم گفتم و نامه‌ها و پیامهای زیادی که به روزنامه‌ها و رسانه‌ها می‌فرستند و از مشکلات معیشتی می‌نالند و حالا دنباله سخن:  ...

مشکلات امروز مردم  و  وعده‌های فردای مسؤولان

آقای رئیس جمهور که مردم را به آینده‌های دور وعده می‌دهید و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شما نرخ تورم را صفر می‌داند کمی به این صحنه‌ها فکر کنید. مطالبی که مردم در این ستون پیامکها و تلفنها می‌نویسند درد اساسی مردم است. این همه جنایت و تبهکاری از محرومیت، گرسنگی، مقایسه، عجز و ناتوانی در برابر آن همه مزایای رفاهی که به خاصان داده می‌شود برمی‌خیزد. میلیاردها تومان پول کشور هزینه اتینا، همایش‌های بی‌فایده، استخدام نورچشمی‌ها می‌شود و ناگهان خبر یکی از کانادا می‌رسد. رئیس بانک ملی کجا رفت؟ چی شد؟ این دولت و آن دولت ندارد. فساد، فساد است. بچه‌ها به علت اختلافهای طبقاتی مصنوعی پی نمی‌برند. بچه‌ها از پدر و مادرهایشان انتظارهای زیادی دارند که در چارچوب زندگی مدنی در همه کشورها طبیعی است. نباید با خودداری از انجام وظایف دولت درخصوص گسترش رفاه و ارتقای سطح زندگی، بچه‌ها را به جان پدر و مادرهایشان انداخت.

آقای پوتین به مناسبت اوضاع اقتصادی خاص روسیه 10 درصد از حقوق خود و وزیرانش کاست. شما پیوسته درصدد افزایش حقوق و مزایای اطرافیان هستید. برای چه؟ مگر قوام السلطنه و مصدق از صندوق دولت حقوق می‌گرفتند؟ مگر مستوفی الممالک برای افزایش حقوق نخست وزیری چانه می‌زد؟ یکی از وزیران محبوب و معتبر شما سالها در دستگاه تجارتخانه و کارخانه‌های شیخ عقیلی در اصفهان و قشم صاحب پست و مقام بوده و می‌گویند عضو هیأت مدیره 18 شرکت خصوصی است. او چه نیازی به افزایش حقوق و حتی اصل حقوق دارد؟

حقوق بازنشستگان تکان نمی‌خورد. پریروز به پردیس رفته بودم. از هر کس پرسیدم ابراز خوشحالی می‌کرد که صاحب خانه شده و زیر بار منت صاحبخانه و موجر و در کابوس افزایش اجاره خانه و آپارتمان نیست. مردم ایران، مردم قدرشناسی هستند. چرا این همه به مسکن مهر بی‌مهری روا می‌دارید؟ چرا وزیر راه و شهرسازی شما  انسانی‌ترین طرح دولتهای پس از انقلاب اسلامی را که طرح اصلی آن تحت عنوان بنیاد مسکن از امام راحل(ره) بود، می‌کوبد و همواره از آن بدگویی می‌کند تا جایی که نمایندگان مجلس از ادبیات بد او انتقاد کردند و معاون او ناچار شد بگوید که در حال پایان دادن طرح هستند؟

نمایندگان مجلس گفته‌اند از طرح مسکن اجتماعی هیچ اثری و خبری جز در مخیله وزیر راه و شهرسازی وجود ندارد و در 18 ماه گذشته  حتی یک مورد اجرای طرح مسکن اجتماعی دیده نشده است. راستی خریداران مسکن مهر مگر اقساط خود را نمی‌پردازند؟ سالانه چندین هزار میلیارد تومان به بانک مسکن و سایر بانکها قسط پرداخت می‌شود. آیا مردم بابک زنجانی هستند که 25000 میلیارد پول دولت و ملت را بالا کشید و حالا در پر قو لمیده و لب نمی‌جنباند و محل پنهان کردن نقدینه‌های خود را بروز نمی‌دهد؟ همین مردم مستضعف تا ریال آخر بدهی خود را می‌پردازند.

راستی چرا اینقدر اجازه واردات کالای نامرغوب چینی داده می‌شود؟ خودروهای خطرناک چینی را چهار- پنج سال پیش ده  بیست میلیون تومان نمی‌خریدند و روی دست شرکتهای واردکننده باد کرده بود. چه شده اکنون این خودروهای قراضه تا شصت هفتاد و هشتاد حتی تا صد میلیون افزایش بها یافته است؟ آقای نعمت‌زاده، تا کی باید بر صندلی وزارت صنایع و تجارت و معادن تکیه بزند و به شکایات مردم از خودروسازان و انتقادهای مردم بی‌اعتنا باشد؟ تا کی جناب آقای رئیس جمهور!  از وزیران ناراضی تراشی خود حمایت می‌کنید؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.