۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: 281513

سرور هادیان: سپیده مرویان متولد 1360 در مشهد و دانش‌آموخته کارشناسی ادبیات نمایشی است. او که از سال 79 به صورت تجربی تئاتر را شروع کرد، عناوین مختلف بازیگری و کارگردانی و تدریس را نیز در کارنامه هنری خویش دارد.

«اتاقی در هتل پلازا» مشکل جوانان امروز است

سپیده مرویان از سال 88 با کارگردانی تئاتر کودک پا به عرصه جدی کارگردانی گذاشت و نمایشهای کودک «جیک و میگ»، «نخودی» و «یک کار خوب» را نیز برعهده داشته است. وی با نمایش «اتاقی در هتل پلازا» اثر نیل سایمون، اولین کارگردانی گروه بزرگش را آغاز کرد.

وی درخصوص علت انتخاب متن خارجی در نخستین اثر کارگردانی بزرگسال گفت: به نظر من «نیل سایمون» یک کمدی‌نویس جهانی است که طنزهای اجتماعی او مخاطب را جذب می‌کند. این متن را در جشنواره نمایشنامه خوانی قبلاً اجرا داشته‌ام، اما تصمیم گرفتم که اجرایی صحنه‌ای نیز از آن داشته باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه حد متون خارجی قابلیت جذب مخاطب کشورمان را دارد نیز اظهار داشت: به اعتقاد من دغدغه‌های نویسندگان خارجی در برخی موارد در تمام دنیا مشترک است. عشق، عاطفه، تنفر، خشنونت و... برای همه انسانهای کره زمین حس مشترکی است و خوشبختانه ارتباط مخاطبمان با این نمایش خوب بوده است.

این کارگردان جوان معتقد است که متون خارجی قابلیت اجرایی شدن در ایران را دارد و افزود: هدفم در کارگردانی‌های بعدی تئاتر بزرگسال است و مخاطب عام و مخاطب تئاتری هر دو برایم قابل احترام و مهم هستند.

مرویان، نمایش «اتاقی در هتل پلازا» را نمایش طنز اجتماعی معرفی کرد و گفت که این اثر، مشکلات جوانان امروز و افزایش میزان طلاق را در جامعه نشان می‌دهد.

او در ادامه تأکید کرد: متن ایرانی خوب در کشورمان کم نداریم، اما امتیاز خوب این نوع متنها همذات پنداری مخاطب عام با آن است و از طرفی به نظر من طراحی صحنه و لباس راحت‌تر و کم هزینه‌تر می‌شود.

این درحالی است که گروه‌های نمایشی نیازمند حمایتهای اقتصادی هستند تا بتوانند بخشی از هزینه‌های اجرایی تئاتر خود را تأمین کنند.لازم به ذکر است، نمایش «اتاقی در هتل پلازا» به کارگردانی سپیده مرویان تا 25 اردیبهشت ماه در ساعت 40/19 در تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند در وکیل‌آباد 37 یا دانشجوی 6 هر روز برای علاقه‌مندان به تئاتر به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش رضا صولتی، سپیده مرویان، علی عشقی و بهناز سمیعی به ایفای نقش می‌پردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.