معتمدی: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در تشریح برنامه های این معاونت در دوره جدید اظهار داشت: ...

معطلی 1900 پروژه نیمه تمام در ایستگاه اعتبار!

 توجه ویژه  و پیگیری طرحهای کلان استان که بعضا نیز نقش فرا استانی و یا ملی دارند،استفاده از مشارکت بخش خصوصی در تعریف و اجرای پروژه های مختلف استان،بهره گیری از مشاوره صاحبنظران علمی و دانشگاهی و پرهیز از ایجاد تعارضات اجرایی به عنوان چهار سیاست راهبردی حوزه معاونت هماهنگی و امور عمرانی استان دنبال می شود.

 مقدوری در نخستین نشست خبری خود در کسوت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در این دوره 6  سیاست اجرایی شامل اولویت  قرار گرفتن بخشهای مهم مانندآب ،توجه به پروژه های نیمه تمام ،تقویت ارتباطات و زمینه تعاملات فکری از طریق بندهای کارشناسی ،اقتصادی کردن پروژه ها و استفاده از منابع بانکی ،انسجام بخشی به همکاری  تنگاتنگ مدیران و کارشناسان دولتی و فعالان اقتصادی و تسریع در اجرای پروژه ها مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به گلایه های بخشهای اقتصادی در پروژه های مختلف از کندی گردش کار درسیستم اجرایی و دولتی اضافه کرد:این کندی بعضا در توجیه اقتصادی پروژه‌ها می تواند تاثیر گذار باشد.

 وی با بیان اینکه یکی از مصادیق مورد پیگیری و توجه جدی بحث تامین آب استان است،گفت: تدوین برنامه تأمین آب درازمدت مشهد در افق 1420 در سال گذشته با تشکیل ستاد راهبردی مرکب از افرادی مانند قائم مقام وزیر نیرو و استاندارتشکیل و جمع بندی نهایی از نشست های برگزار شده آن تهیه شده که اکنون در مرحله تایید نهایی است.

وی با اشاره به اینکه  تأیید این جمع بندی نهایی تا اواخر ماه جاری یا خرداد ماه حاصل می شود، تصریح کرد: طبق این جمع بندی مطالعات انجام شده باید برای استفاده از منابع آبی فرا حوزه استان برنامه های جدیدی دنبال شود و در حوزه مدیریت مصرف نیز اقدامهای جدی تری مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مطالعات و جزییات چگونگی انتقال آب از سه کشور همسایه انجام شده است، گفت: بحث انتقال آب از دریای عمان نیز در حد مطالعات سیمای طرح و چگونگی انتقال آب از این دریا به استانهایی مانند خراسان رضوی،جنوبی و سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مقدوری در تشریح وضعیت پروژه های ریلی استان نیز خاطر نشان کرد:پروژه برقی شدن دو باند قطار مشهد – تهران به عنوان یکی از اولویتهای استان اکنون در مرحله تصویب نهایی برای استفاده از اعتبارات فاینانس قرار دارد.

وی با بیان اینکه فراخوان مناقصه عملیات اجرایی راه آهن مشهد- گرگان در دو قطعه از دو هفته پیش در دستور کار و مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است،افزود:قرارداد مطالعات فاز اول پروژه راه آهن مشهد – گناباد- بیرجند- زاهدان و در نهایت چابهاربا مشاور منعقد شده است، ضمن اینکه عملیات اجرایی راه آهن چابهار به زاهدان شروع شده است .

وی در خصوص وضعیت پروژه احداث راه آهن تربت- خواف و هرات نیز گفت:بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است و طبق وعده وزارت راه قطعه داخل کشور تا شهریور  امسال تحویل می شود.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه برنده مناقصه بین المللی قطار مشهد – گلبهار مشخص و این پروژه در مرحله عقد قرارداد با وزارت راه قرار دارد، گفت: بزودی عملیات اجرایی قطعه مشهد – سبزوار از پروژه آزاد راه حرم تا حرم آغاز می شود.

مقدوری با اشاره به پیگیری های انجام شده برای مشارکت بخش خصوصی در آزاد راه مشهد- قوچان اظهار داشت: شرایط ترافیکی محور قوچان - مشهد بسیار سنگین است که به طور حتم با توجه به اجرای پروژه مسکن مهر در شهر جدید گلبهار شاهد افزایش جمعیت و در نتیجه سنگین تر شده ترافیک این محور خواهیم بود بنابراین احداث این آزاد راه ضروری است.

وی ادامه داد:اجرای این پروژه نیز در مرحله نهایی تفاهم با بخش خصوصی قرار دارد.مقدوری در ادامه با اشاره به وجود هزار و 900 پروژه نیمه تمام در استان خاطر نشان کرد:تکمیل این پروژه ها نیازمند دو هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار است.وی  سهم اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان در سال جاری را 320 میلیارد و400 میلیون تومان به عنوان مصوب بودجه اعلام کرد و گفت:سایر اعتبارات و ردیفهای استانی سال جاری نیز350 میلیارد تومان پیش بینی می شود .

وی با بیان اینکه 89/5 درصد اعتبارات کشور سهم خراسان رضوی است،گفت:این درصد نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و با رقم هشت درصد که حق استان است فاصله معنا داری وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.