نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به مسایل اخلاقی و تربیتی در حوزه های علمیه، گفت: ...

تأکید آیت ا... واعظ طبسی بر توسعه فعالیت های اخلاقی و تربیتی در حوزه های علمیه

 در گذشته استادانی همچون مرحوم شیخ هاشم قزوینی در تمام جلسات درس کفایه و مکاسب به مسایل تربیتی نیز اشاره داشتند و بیشتر طلبه ها هم در زمان صحبتهای ایشان، گریه می کردند و بنده خودم هم منقلب می شدم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت ا... واعظ طبسی در دیدار جمعی از استادان حوزه علمیه خراسان افزود: استادانی همچون ایشان به این مسایل توجه ویژه داشتند و امروز هم شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان باید به این امر توجه جدی داشته باشد.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری با اشاره به اعطای مدرک تحصیلی به دانش آموختگان حوزه علمیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدرک تحصیلی به طلاب اعطا می شود، به طور طبیعی عده ای به دنبال مدرک هستند و سعی می کنند در امتحانات نمره خوبی کسب کنند و قبول شوند، اما اگر این موضوع به تنهایی مورد توجه قرار گیرد، نمی توان گفت که این افراد در مسایل حوزه، بویژه در فقه و اصول و علوم دیگری که مقدمه این دو است، عمیق کار کرده اند. آیت ا... واعظ طبسی با تأکید بر اینکه شورای مدیریت حوزه علمیه باید توجه جدی به این مسأله داشته باشد، اظهار داشت: باید سعی کنیم با تذکرات و توجیهات، شرایطی را فراهم آوریم که طلاب تنها در فکر گرفتن مدرک و موفقیت از این طریق نباشند.

   ضرورت تربیت فقیه

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه امروز علوم جدید نیز به شیوه های گوناگون در حوزه های علمیه تدریس می شود، گفت: در حال حاضر فلسفه هم پا به میدان گذاشته وطی چند سال اخیر که بنده موضوع را دنبال می کردم، بحثهای خوبی شکل گرفته است.

آیت ا... واعظ طبسی با تأکید بر اینکه امروز به فقیهان و مجتهدان جامع الشرایطی نیازداریم که به مسایل جدید از جمله حوزه پزشکی پاسخ دهند، افزود: امروز نیازمند افرادی هستیم که در تمام مسایل دینی صاحبنظر باشند.

وی با بیان اینکه امروز به لطف خداوند متعال، جوانانی نیز وارد این عرصه و میدان شده اند، اظهار داشت: باید بدانیم که علوم ابتدایی همه مقدمه به حساب می آید و آنچه برای ما مهم است و در آینده نتیجه می دهد، تسلط بر مسایل فقهی و اصولی است.

آیت ا... واعظ طبسی، همراهی استادان حوزه علمیه را در تحقق مسایل گوناگون بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه کار در حوزه علمیه خراسان به صورت جمعی انجام می شود و همواره تأکید بر این بوده که با اخذ نظر استادان، امور برنامه ریزی و اجرایی شود.

لازم به ذکر است؛ در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان به ارایه گزارشی از 
برنامه های تحصیلی آینده حوزه علمیه خراسان
 پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.