۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر: 281519
اخبار ويژه / فرش‌ دستباف چینی هم آمد!

فریاد مشکوک دزد دزد

مهر: محمد دهقان، عضو هیأت رئیسه مجلس، فریادهای دزد دزد قوه مجریه را که هم دستگاه‌های فسادزا در آن قرار دارد، هم ستاد مبارزه بافساد اقتصادی، مشکوک خواند و گفت: یکی از مهمترین موانع داخلی که مانع پیشرفت و سرمایه گذاری در کشور است، فساد مالی و اقتصادی است. وی منظور از فساد اقتصادی را همراهی تعدادی از افراد داخل حکومت و خارج حکومت و تبانی آنها برای به یغما بردن اموال بیت المال و ویژه خواری خواند.

 

انتقاد از مؤسسه‌های غیرمجاز اعتباری

مهر: هادی قوامی، نماینده مجلس گفت: ساختار حاكمیتی و نظارتی در بانكهای کشور ضعیف بوده و این موضوع مشكل اساسی در نظام بانكی محسوب می شود. علاوه بر این، فعالیت مؤسسه‌های غیرمجاز پولی و اعتباری نیز نوعی بی انضباطی در بازار پول ایجاد كرده كه باید به آن توجه شود.

 

تحصیل دانش‌آموزان ایلامی در کانکس‌؟!

تابناک: سعید هژبری، مدیرکل نوسازی مدارس ایلام از برگزاری 42 کلاس درس در داخل کانکسها خبر داد و گفت: قرار بود تا اول مهرماه امسال کلاس درس برای دانش‌آموزان ساخته شود، اما به دلیل تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز، تاکنون این امر محقق نشده است.

 

یك نفر تندرو هم در مجلس نداریم

آرمان: حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که تركیب مجلس آینده عوض خواهد شد و در واقع افراد تندرو از مجلس رخت برمی‌بندند، نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: الان ما یك نفر تندرو در مجلس نداریم. تندرو یعنی چی؟ كسی در مجلس، غیرقانونی حرف می‌زند؟

 

درخواست از ظریف

قدس آنلاین: جمعی از تشکلهای دانشجویی استان قم با انتشار بیانیه‌ای، شفاف‌سازی تیم مذاکره کننده و انتشار جزییات مذاکرات را خواستار شدند.

 

اولين روحانی شهيد مدافع حرم

قدس آنلاین: یادواره مجاهد شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری، نخستین شهید روحانی مدافع حرم حضرت زینب(س)، در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 

زندگی پر زرق با از بین بردن جنگل‌ها

قدس آنلاین: آیت ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر توجه به ساده زیستی در زندگی گفت: زندگی پر زرق و برق مخارج بسیار زیادی دارد و برخی افراد برای اداره این نوع زندگی‌ خود اقدام به قاچاق و از بین بردن جنگلها می‌کنند، چون نمی‌توانند با قناعت زندگی را اداره کنند. وی افزود: زندگی تشریفاتی و تجملگرایی در برخی مواقع موجب رفتن انسان به سمت کارهای خلاف می‌شود.

 

خشکسالی در شاهین‌شهر، میمه و برخوار

مهر: حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به شناسایی یکهزار و ۴۸۹ مشکل حوزه انتخابیه‌اش گفت: اشتغال، معیشت و خشکسالی مهمترین چالشهای پیش روی دوشهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار است.

 

فرش‌ دستباف چینی هم آمد!

ایسنا: سید مجتبی عراقچی، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: با اینکه واردات فرش‌ دستباف به کشور ممنوع است، فرشهای هندی و پاکستانی دستباف به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود و اخیرا هم فرش دستباف چینی، البته به میزان کم وارد بازار شده است.

 

پول‌های کثیف قابل انکار نیست

قانون: مسعود پزشکیان، نماينده مجلس گفت: وجود پولهای کثیف قابل انکار نیست و ممکن است این پولها به یک نماینده داده شود تا به نوعی در آینده به آنها کمکی کند. وی افزود: به این جهت، اطلاع رسانی و اعلام هشدار وزیر کشور برای آنکه نماینده و نامزدی بدون آگاهی کمک مالی دریافت نکند، راه و روش خوبی بود. وی گفت: برخی دوستان نماینده، اجازه ندادند گزارشي ارایه شود. آنها با داد و فريادهایی كه راه انداختند، سر و ته قضيه را هم آوردند.

 

منشأ جدید ریزگرد!

تابناک: راضیه لک، مدیرکل برنامه و بودجه سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: با توجه به خشک شدن دشتهای چهارمحال و بختیاری، این استان در لیست مناطق «منشأ ایجاد ریزگرد» در کشور قرار گرفته است.

 

بودجه دریاچه ارومیه کجا رفت؟

عصرخبر: نادر قاضی پور، نماینده ارومیه در مجلس از کاهش هفت سانتی متری عمق دریاچه ارومیه به رغم اعتبار 729 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: معلوم نیست این اعتبار در کجا هزینه شده و در همین خصوص به رئیس جمهور تذکرخواهیم داد.

 

انتقاد از اختلاس و فساد

تابناک: آیت‌ا... جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور و جمعی از استادان و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی در سخنانی، مدیریت جهادی را امری ضروری برای اداره امروز کشورعنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت جهادی یک امر آرمانی است و در قله قرار دارد، حال آنکه کشور در مسایل ابتدایی مانند اختلاس و فساد اقتصادی گرفتار است.

 

گنده پرانی مبلغ سعودی

فارس: با ادامه موج شایعات درباره آلودگی کالاهای ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عربی، «عائض القرنی»، یک مبلغ سعودی از شهروندان این کشور خواسته کالاهای ایرانی را تحریم کنند.

 

تشکیل پرونده سگ‌کشی در دادگاه شیراز

ایسنا: فرشید رفوگران، وکیل دادگستری از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با سگ‌کشی در شیراز خبر داد. رفوگران گفت: در حال حاضر پرونده در شعبه هفتم آگاهی شیراز در دست رسیدگی است.

 

مرتضوی: تبرئه شدم

فارس: مرتضوی، دادستان سابق تهران با اشاره به پرونده کهریزک گفت: آقای روح‌الامینی تاکنون پنج بار به دلیل معاونت در قتل از من شکایت کرده و هرپنج بار یا تبرئه شدم و یا منع پیگرد برایم صادر شده است. وی افزود: حتی در مورد آخر هم در شعبه 38 دیوان عالی کشور برای من حکم برائت صادر شد.

 

انتقاد از بی رونقی بازار مسکن

قدس آنلاین: کارشناسان بازار مسکن معتقدند که این بازاربه دلیل کمبود نقدینگی تا دو سال آینده نیز رنگ رونق را نخواهد دید. به گفته برخی انبوه سازان هم اکنون که بازار به دلیل رکود با کاهش قیمت مواجه است خریداربسیار کمی در بازار وجود دارد ودر سالجاری احتمال رونق بازار وجود ندارد.

 

اسارت نظامیان سعودی توسط قبایل یمنی

فارس: قبایل یمنی تعدادی از سربازان عربستان سعودی مستقر در منطقه مرزی نجران را به اسارت و موشکهای و سلاحهای آنها را در اختیار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.