دو گل مسی، بازگشت گواردیولا به نیوکمپ را بعد از دو سال و دو روز، با تلخی همراه ساخت. مسی با این دو گل به صدر جدول گلزنان رفت.

بارسا ۳-۰ بایرن/ بازگشت پپ به نیوکمپ با نبوغ مسی تلخ شد

در دومین بازی از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، بارسلونا در خانه با درخشش لیونل مسی موفق شد به پیروزی ارزشمند و ایده آل ۳-۰ دست پیدا کند تا علاوه بر شکستن طلسم ناکامی برابر حریف آلمانی، از شانس بسیار بالایی برای صعود برخوردار باشد. بایرن مونیخ در جدال قبلی دو تیم در همین مرحله، در سال ۲۰۱۳، موفق شده بود در دیدار برگشت در نیوکمپ بارسا را ۳-۰ مغلوب کند و حالا تیم انریکه با این برد روحیه بخش شش روز دیگر در مونیخ به مصاف بایرن خواهد رفت.

تیم های بارسلونا و بایرن مونیخ، چهارشنبه شب در ورزشگاه نیوکمپ دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با قضاوت ریتزولی ایتالیایی برگزار کردند. در ترکیب بارسا، تغییر خاصی نسبت به بازی های قبلی دیده نمی شد و انریکه تیمش را با ارنج همیشگی روانه زمین کرد. در سمت مقابل پپ در بازگشتش به نیوکمپ، با لیستی از مصدومین، خوشحال بود که میتواند از شوان اشتایگر و لواندوفسکی در ترکیب اصلی استفاده کند.

مسابقه با فشار و حملات میزبان آغاز شد، سوارز در متن حرکات ابتدایی بارسا در ده دقیقه آغازین بازی قرار داشت، او یک بار در محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت، سپس در بهترین فرصت مسابقه در نیمه اول برای بارسا، در موقعیتی تک به تک که با ضربه سر مسی حاصل شده بود، مهاجم اروگوئه ای مغلوب نویر شد. دروازه بان بایرن با مهارت بالایی توپ را با پا دفع کرد.

بعد از کاسته شدن از فشار اولیه بارسا، بایرن کم کم مالکیت توپ را در دست گرفت و بازی متعادل شد، در بهترین فرصت کل مسابقه برای بایرن، مولر با دیدی عالی، فرصت مناسبی را برای لواندوفسکی فراهم کرد که او در چند قدمی دروازه در فرصتی استثنایی، زمانبندی درستی نداشت تا توپ از مقابل او رد شود و او نتواند تاثیر لازم را روی توپ بگذارد.

جدال نیمه اول دو تیم بعد از شروع طوفانی بارسا، متعادل پیگیری شد و در نهایت ۰-۰ به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، اوضاع تغییر چندانی پیدا نکرد، بایرن سعی داشت با پاس های کوتاه و کنترل شده، جریان بازی را در دست بگیرد و خط حمله بارسا را از دور خارج کند، در این فاصله برخوردهای بازیکنان دو تیم در زمین، داور را مجاب کرد تا از کارتش استفاده کند. ریتزولی قاضی میدان در این بازی، به شش بازیکن از دو تیم کارت زرد داد که سهم هر تیم سه نفر بود.

جریان بازی کندتر از نیمه اول پیگیری میشد و کمتر شاهد موقعیت گل روی دروازه ها بودیم، در حالی که به ۱۵ دقیقه پایانی بازی نزدیک می شدیم و انتظار میرفت بازی با نتیجه بدون گل به پایان برسد، اما نبوغ لیونل مسی این بار بعد از دو سال، بر علیه پپ به کار رفت !

در دقیقه ۷۷ توپگیری بازیکنان بارسا در زمین حریف، با پاس دنی آلوز برای مسی همراه شد، نابغه آرژانتینی با دیدی مناسب و دقیق، گوشه دروازه نویر را هدف گرفت و با ضربه ای محکم و کات دار، بارسا را صاحب گل اول کرد. نویر بالاخره در این صحنه مغلوب میزبان و البته لیونل مسی شد !

بعد از این گل، بایرن که در شوک گل خورده بود، سه دقیقه بعد، ضربه دوم را از مسی خورد، این بار راکیتیچ مسی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد، مهاجم آرژانتینی بارسا، به زیبایی بواتنگ را محو کرد و سپس با یک ضربه چیپ تماشایی، گل دوم را وارد دروازه نویر کرد تا کری خوانی های نویر بی نتیجه ماند و مسی رییس این میدان لقب گیرد، گل دوم مسی به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رسید و آب سردی بود بر پیکر تیم پپ.

اما در حالی که هر دو مربی بعد از این دو گل، تعویض هایی داشتند تا تغییراتی را در جریان بازی اعمال کنند، ضربه هولناک سوم در وقت های اضافه و روی یک ضدحمله وارد شود، تا عملاً شانس پپ و تیمش کمتر از قبل شود.

لیونل مسی در موقعیتی عالی نیمار را با یک پاس در عمق صاحب توپ کرد، او مسافت زیادی را در موقعیتی تک به تک طی کرد و با ضربه ای زمینی از میان پاهای نویر دروازه بایرن را برای بار سوم باز کرد، تا جشن انریکه کامل شود و بارسا انتقام سختی از بایرن بعد از شکست ۷-۰ سال گذشته بگیرد. مسی روی این گل نیز نقشی اساسی ایفا کرد.

در این مسابقه، بارسا بعد از مدت ها، نسبت به حریف مالکیت توپ کمتری داشت، تیم پپ از نظر تصاحب توپ ۵۴ به ۴۶ برتر بود، اما یاران گواردیولا حتی یک ضربه درون چارچوب نداشتند، هر هشت شوت آنها بیرون از چارچوب بود و در مقابل بارسا هشت ضربه به سمت دروازه حریف داشت.

در هر صورت، در شبی که بایرن مستحق شکست با این اختلاف گل نبود، ۱۵ دقیقه طوفانی بارسلونا یا به عبارت بهتر مسی، تفاوت را بین دو تیم به شکلی فاحش رقم زد تا اکنون بایرن مونیخ از شانس کمی برای جبران نتیجه در بازی برگشت برخوردار باشد./وبسایت نود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.