معاون حقوقی رییس‌ جمهوری در دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ، همکاری‌های تهران – اسلو را برای قطع ریشه‌های تروریسم در منطقه بسیار مهم و مفید ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مشترک دو کشور، شاهد جهانی امن در آینده باشیم.

ضرورت قطع کمک مالی به تروریست‌ها در منطقه

به گزارش ایسنا، الهام امین‌زاده در این دیدار با تأکید بر این‌که «اگر بتوانیم ریشه‌های تروریسم در منطقه را بخشکانیم، کمک بزرگی به جامعه جهانی و زنان انجام داده‌ایم» ، اظهار کرد: امروز متاسفانه شاهد کشتار زنان و کودکان بیگناه یمنی، سوری و عراقی هستیم که این کشتار بسیار ناراحت‌کننده است.

وی «قطع کمک مالی به تروریست‌ها در منطقه» را خواستار شد و گفت: متاسفانه برخی از کشورها تروریست تربیت می‌کنند و در قرن ۲۱ شاهد خشونت‌هایی از سوی گروه‌های تکفیری و داعش هستیم که این رفتار به هیچ‌عنوان نمایانگر اسلام نیست.

وی در ادامه به وضعیت مهاجران خارجی در ایران اشاره کرد و افزود: ایران، کشوری مهاجرپذیر در منطقه می‌باشد و ما پیوسته کوشیده ایم حقوق مهاجران خارجی را مورد احترام قرار دهیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور در این دیدار همچنین درباره تدوین منشور حقوق شهروندی ، جایگاه زنان در خانواده و جامعه و وضعیت کارگران در ایران توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به تدوین سند ملی امنیت زنان در دولت یازدهم، گفت: این سند در مقابله با خشونت، بسیار کارساز است که البته مردان ایرانی همیشه سعی کرده‌اند خشونتی علیه زنان انجام ندهند.

وی درباره منشور حقوق شهروندی نیز اشاره کرد که این منشور،حق حیات، آزادی، توسعه و همه حقوق فردی و جمعی را برای ایرانیان در نظر گرفته است و امروز شاهد هستیم که همه گروه‌های سیاسی و رسانه ها در ایران در بیان دیدگاه ها و نظرات خود محدودیتی ندارند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ نیز در این دیدار با خرسندی از حضور در ایران، ابراز امیدواری کرد روابط تهران – اسلو در زمینه‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

«آنیکن هویتفلت» به چالش‌های زنان در جهان امروز اشاره کرد و گفت: باید کل سیستم جهانی طوری ارتقاء یابد تا شاهد ارتقاء نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.