مدیرعامل شرکت ملی و پخش فرآورده های منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 148هزار لیتر سوخت قاچاق طی سال 93 در این استان کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط 148هزار لیتر سوخت قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد در سال 93

اسدالله طاهری درگفت‌وگو باایسنا،منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال 93 در استان 1000 لیتر بنزین، 97 هزار لیتر نفت سفید و 50 هزار لیتر نفت گاز که قاچاقچیان قصد توزیع این فرآورده‌های نفتی را در خارج از شبکه مجاز کشور داشتند توسط پرسنل شرکت ملی و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه وبویراحمد، ماموران نیروی انتظامی و ضابطین بسیج کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: ارزش ریالی این مقدار نفت و فرآورده‌های نفتی که قاچاقچیان قصد قاچاق آن را داشتند بیش از دو میلیارد و 850 میلیون ریال بوده که سهم بهسازی در کاهش مصرف فرآورده‌های نفت سفید و نفت گاز داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی و پخش فرآورده های منطقه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در فرودگاه یاسوج در خصوص سوخت هواپیماها مشکلی وجود ندارد به طوری که دو مخزن 90 هزار لیتری سوخت هوایی در فرودگاه شهر یاسوج وجود دارد که پس از استقرار هواپیما و بالگردهای ماموریتی در فرودگاه سوخت آنها تامین می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه 26 جایگاه CNG در استان وجود دارد، تصریح کرد: این جایگاه‌ها بدهی زیادی ندارند اما پنج جایگاه CNG متعلق به شهرداری شهر یاسوج است که با توجه با مکاتبات و پیگیری‌های زیادی که انجام شد توافقات لازم برای پرداخت تدریجی بدهی شهرداری انجام شد.

وی ادامه داد: دولت سیاست احداث جایگاه‌ها CNG را به عهده بخش خصوصی گذاشته است به‌طوری که بخش خصوصی در کل نقاط استان می‌تواند به شرط توجیه پذیر بودن از لحاظ اقتصادی اقدام به احداث جایگاه CNG کند.

مدیرعامل شرکت ملی و پخش فرآورده‌های منطقه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: فرآورده‌های نفتی متعلق به عموم مردم است و هیچ گاه نباید نگاه درآمدی و بخشی به آن شود و همه مردم موظف هستند که از این ثروت ملی و خدا دادی که متاسفانه محدود و رو به پایان است حفظ، صیانت و در مصرف این فرآورده‌ها صرفه‌جویی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.