قدس آنلاین: نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام نیشابوری با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه ها و تشکل های غیر دولتی برگزار شد.

نشست هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت فردوسی و خیام برگزارشد

در آغاز این  نشست، سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر انجمن آثار و مفاخر استان ضمن ارائه گزارش از برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت فردوسی و خیام برلزوم همکاری و هماهنگی همهٔ دستگاه‌ها ی اجرایی و فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد و مراکز دانشگاهی تاکید کرد. 

وی از برگزاری همایش علمی و پژوهشی بزرگداشت فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد و نیز برگزاری کنگره شعر از توس تا نیشابور در فاصلهبزرگداشت روز خیام و فردوسی خبر داد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین تجلیل و تکریم اساتید زبان و ادبیات فارسی و نیز فردوسی‌شناسان و خیام پژوهان مطرح هنرمندانی که در این زمینه‌ها موفق به انجام کار فاخر شده‌اند، از دیگر برنامه‌های بزرگداشت فردوسی و خیام برشمرد. 

حسین زارع مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست بر لزوم حفظ انسجام برنامه‌ها و همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها تاکید نمود و پوشش گسترده برنامه‌ها مراسم را از طریق صداوسیمای و رسانه‌ها ضروری خواند. 

محمد رضا راشد محصل نیز از برنامه‌های فرهنگسرای فردوسی و حضور اساتید زبان و ادبیات فارسی در بزرگداشت روز ملی فردوسی خبرداد. 

قائمی نیز برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد را تشریح کرد و از انتشار مجموعه مقالات و شاهنامه فردوسی و مخاطب‌شناسی همزمان با همایش خبر داد. 

در این نشست نیز برنامه‌های آموزش و پرورش برای بزرگداشت روز ملی فردوسی و همچنین برنامه‌های روز ملی خیام در نیشابور نیز ارائه شد. 

در پایان مقررشد برای تدوین نهایی برنامه‌ها جلساتی با حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.