برنامه 90 جزئیات اتفاقات تبریز را مو به مو بررسی کرد . آنچه در ادامه می خوانید روایت های آدم های مختلفی است که در این باره صحبت کردند.

گاف ناظر بازی و تناقض در حرفهای مسئولان تبریزی/20 دقیقه آخر بازی تبریز از اصفهان خبری نداشتم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ در حالی که چند برنامه تلویزیونی قبل از 90 به تحلیل اتفاقات تبریز پرداخته بود اما این برنامه با نشان دادن زوایای پنهان اتفاقات فینال لیگ به جمع بندی رسید و تحلیل نهایی اتفاقات را هم بر عهده مخاطبانش گذاشت. درحالی که شاید عادل فردوسی پور نظر شخصی خودش را خیلی صریح از بهروان ، حسنی خو ، اسبقیان و دیگر مسئولان بازی پرسید. اینکه به نظر می رسد در ده دقیقه پایانی این بازی ، آنهایی که منصور قنبرزاده درباره شان گفت با بی سیم هایی که به دست داشتند ، تصمیم گرفته اند تا با گفتن این دروغ مانع از آسیب رسیدن از سوی طرفداران تراکتورسازی به بازیکنان نفت و تیم داوری شوند. تصمیمی که آسیب جدی روحی و روانی به هواداران تراکتورسازی زده است.

شروین اسبقیان:دروغ است؛تبریز آماده بود

فردوسی پور تماس هایش را با شروین اسبقیان شروع کرد. مدیرکل اداره جوانان آذربایجان شرقی. او که می گوید تراکتورسازی مشکل کوچینگ داشته و باید با این مشکل برخورد شود. او از این گفت که دارند ماجرا را پیگیری می کنند و درباره مسائل فنی گفت:« این موضوع فنی باید توسط هیات مدیره بررسی شود اما درباره شایعه ، ما در جایگاه بودیم و شادی ها را هم دیدیم. آنجا گفتند بازی 2 بر 2 مساوی شده اما ما چک کردیم دیدیم چنین اتفاقی نیفتاده است. فردای این جلسه آقای استاندار کارگروهی تشکیل دادند که به موضوع رسیدگی شود. در بخشی از حرفهای آقای قنبرزاده با 90 ،ایشان فرمودند مسئولان آمادگی نداشتند که من تکذیب می کنم. ما بزرگترین مراسم را شهرمان برگزار کردیم. ایشان قضاوت نکنند درباره تبریزی ها. ما آمادگی لازم را داشتیم و این حرف ها را قبول نداریم.»

او در پاسخ به این سئوا که در این بازی فینال لیگ تعداد یگان ویژه کم بوده که طرفداران  قبل از شروع بازی رفتند روی چمن و این یعنی حساسیت ها درک نشده و نیروی انتظامی کم بوده و درباره اینکه  شایعه به این دلیل بوده که بعدش اتفاقات بدی نیفتد، مثلا امنیت فغاتی و نفتی ها به خطر نیفتدهم گفت:«آقای فردوسی پور ، این اتفاق کثییف ترین کار بوده و ما دنبالش هستیم که بدانیم کی این کثیف ترین کار را انجام داده است. چه کسی این شایعه را راه انداخته اما ارتباطی به من نداشته .»

او در واکنش به مصاحبه ای که از فولادگر نماینده مردم اصفهان درباره مصوبه شورای تامین برای قطع موبایلها گفت:«من نمی دانم جناب فولادگر این حرف را از کجا آورده است؟ ما 99 درصد قهرمان بودیم. حالا مشخص می شود چه کسی این کار را کرده و با خاطی حتما برخورد می شود. ما باید با این شانس بالایی که داشتیم ، برای قهرمانی آماده بودیم تازه فدراسیون هم شانس ما را بالاتر می دانست. اما این خیلی بد است که یک مسئول می آید چنین حرفی می زند. 36 هزار تماس از داخل ورزشگاه در آن چند ساعت گرفته شده است. من مسائل فنی را که نمی دانم اما چطور استاندار داشتند بازی اصفهان را می دیدند، بعد می گویند ورزشگاه تلویزیون نداشته.»

او درباره حرف های مسئول بلندگوی ورزشگاه و دعوت مردم به ترک زمین برای برگزاری مراسم ، گفت:«من این موضوع را بررسی کردم ، مسئول بلندگو در برنامه استانی گفتند ما می خواهیم به بهترین بازیکن را انتخاب کنیم اما این کار اشتباهی بوده است. این کار غلطی بوده است اما می گفتند گوینده نتیجه را گفته است که این دروغ است. این اتفاق نیفتاده است.»

بهروان:ما با هیچ کس برای گفتن دروغ همراهی نکردیم

سپس بهروان روی خط آمد و گفت:«من اصلا تعجب می کردم از اینکه چرا چنین اتفاقاتی می افتد. ما وقتی دیدیم چنین جوی راه افتاده است ، هم من و هم حسین شمس محمدی که ناظرمان بود می دانستیم بازی آن طرف را سپاهان برده بود.»در همین لحظه عادل گفت:«در تصاویری که ما نشان دادیم ، هم آقای بهمنی و هم آقای حسین شمس گفتند آن طرف بازی مساوی 2 بر 2 شده است! » بهروان درباره این ابهام گفت:«آقای شمس محمدی گفتند اصلا کسی از من نپرسیده ، خود ما که این حرکات را دیدیم تعجب کردیم. ما که دیدیم بازی 2 بر صفر بود اما نیمکت تراکتورسازی طوری شادی می کرد و دفاع می کرد که خود ما هم شوکه شدیم. آقای بهمنی هم سئوال را با یک سئوال جواب دادند که واقعا 2-2 شده!»

فردوسی پور مدام از بهروان می پرسید که در این دقایق حساس بازی کجا بوده است و او مدام طفره می رفت:«من رفتم قبل ازپایان  بازی طرف آقای ششگلانی که سمت تونل بودند. ما خودمان پیگیریم که بدانیم چه کسی این شایعه را انداخته است. اصلا این شایعه ارتباطی با ما نداشت.رفتار طرفداران برای ما خیلی تعجب داشت. ما رفتیم یک سمت دیگر که اطلاع بگیریم. حتی اگر فیلم پخش شده استان را بگیری می بینی گزارشگر می گوید تبریزی ها جشن نایب قهرمانی گرفته است. ولی من دور زمین تردد می کردم!»

او درباره کم بودن نیروهای امنیتی هم گفت:«ما صبح که تماشاگران ریختند توی زمین تماس گرفتیم و نیروی امنیتی اضافه شد. اسکوربرد هم یکباره از کار افتاده بود. نباید زحمات بچه های آذربایجان را زیر سئوال ببریم. آقای قنبرزاده گفتند نیروها کافی نبود اما همین قدر نیروی کافی داشتند که میان جمعیت بوده است.»

او درباره این ابهام که در تصمیمات مدیریتی احتمالی برای کنترل هیجانات و ایجاد شایعه نقش داشته است گفت:«ما می رویم یک مسابقه را درست برگزار کنیم ، ولی این شائبه ها را قبول نداریم و تحت تاثیر قرار نمی گیریم.»

حسنی خو:من ندیدم برنامه ریزی برای ساختن شایعه باشد

رضا حسنی خو به رغم همه تمجیدهای عادل فردوسی پور و تقاضاهایش از او برای تائید تعمد در اتفاقات تبریز دم به تله نداد و گفت:«ما در چند دقیقه آخر بازی که در وی آی پی بودیم ، جو ورزشگاه را متشنج دیدیم ، گفتند بازی مساوی شده ، پشت جایگاه دیدیم بازی سپاهان را نشان می داد و قهرمان سپاهان بود. برای خودمان هم عجیب بود چرا این اتفاق افتاد. فردای ان روز جلسه ای با استاندارداشتیم ، هیچ به این نرسیدیم که موضوع سازماندهی شده باشد. می گویند پسر تونی به نیمکت ماجرا را گفته است. پسر تونی تائید کرده که این خبر را به پدرش داده است. ما گردن پسر تونی نمی اندازیم اما او این شایعه را به نیمکت گفته است.اختلال در شبکه از ابتدای بازی بود. به خاطر حجم سنگین تماس ها ، اینترنت درس و حسابی هم نداشتیم .تلویزیون هم چند ثانیه قطع شد. اما من به این نرسیدم که کار برنامه ریزی شده باشد.»

بهمنی:ما را جو ورزشگاه گرفت

بهمنی مسئول روابط عمومی سازمان لیگ که در گفت و گو با دوربین 90 در روز بازی تاکید کرده بود بازی اصفهان مساوی شده است ،گفت:«واقعیت این است با دقایق پایانی بازی و شرایطی که ما داشتیم و زمین پر از جمعیت بود همه ما فکر کردیم تراکتورسازی قهرمان شده است. لحظاتی که آقای میثاقی پرسید ، من هنوز نمی دانستم اما آقای شمس به من گفتند بازی را سپاهان برده است. بعد دیگر مشکل حل شد. من بی سیم داشتم اما از آن برای ارتباط با بچه های آتش بازی و برگزاری مراسم استفاده می کردم و ارتباط دیگری نداشتم.»

حسین شمس:بی سیم بدست ها هم شایعه را از پسر تونی شنیدند!

حسین شمس ناظر بازی که از ابتدا می گفتند نتیجه دقیق بازی را می داند و بهروان مدام به او استناد می کرد ، اعتراف کرد که در 20 دقیقه پایانی هیچ ارتباطی نداشته است و با اصفهان زنگ نزده است. یعنی اصلا از نتیجه بازی اطلاع نداشته است:«من همین الان با میثاقی شما صحبت کردم ، گفتم آنجا از من پرسیدند بازی چی شده و من گفتم می گویند بازی 2 بر 2 شده است. بحث باید از این فضای احساسی خارج شود. آنجا اولین نفری که این را گفت ، پسر تونی بود که داشت داد می زد. همه این چیزها را از او شنیدند و آوردند به نیمکت. ما آخر شب تا ساعت یک شب در استادیوم بودیم. از بچه هایی که می گفتند بی سیم به دست بودند ، همه از پسر آقای تونی شنیدند. من نزدیک آنها بودم. او که شایعه را گفت؛نیمکت ریخت به هم . میثاقی از من پرسید بازی چی شده ، من گفتم می گویند 2 بر 2. »

فردوسی پور بعد از این از او پرسید اگر نتیجه را می دانسته چرا این شایعه را برای دوربین 90 تکرار کرده است؟ سئوالی که در جوابش شمس نکاتی را گفت و اساس ادعاهای قبلی حسنی خو ، بهروان و دیگر مسئولان را زیر سئوال برد:«من با موبایلم نمی توانستم زنگ بزنم. در 20 دقیقه آخر بازی هم با اصفهان ارتباط نداشتم . »!

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قباد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    خاک بر سر همه..... انشااله که اه تبریزی ها میگیره شما رو که توی برنامه زنده انقدر دروغ نگید