تمبر یادبود و سه اثر جدید «یورک نامه نو»، «چشم و چراغ بهار» و «پرند وپلاس» آخرین آثار استاد کزازی در مراسم نکوداشت این استاد با حضور چهره‌های ادبی، فرهنگی و هنری در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.

«یورک نامه نو»، «چشم و چراغ بهار» و «پرند وپلاس» رونمایی شد
 
به گزارش خبرگزاری فارس، تمبریادبود و سه اثر جدید «یورک نامه نو»، «چشم وچراغ بهار» و «پرند وپلاس» آخرین آثار استاد کزازی در حوزه ادبیات درمراسم نگوداشت این استاد با حضور چهر ه‌های ادبی، فرهنگی و هنری شامگاه سه شنبه ۲۹ اردیبهشت در فرهنگ سرای ارسباران رونمایی شد.

در ابتدای مراسم جعفری از شاگردان استاد گفت: میهن دوستی، ایران گرایی و وطن خواهی از ویژگی‌های برجسته استادکزازی است.
وی افزود: استاد از بن جان، تاریخ ایران را باور دارد و درگفتار خود هیچ واژه غیرایرانی برزبان نمی‌آورد و زیبایی‌شناسی و آوا معنایی به گونه‌ای که از آوای کلام بخشی از معنای لغت در ذهن جا گیرد در آثار استاد کزازی آشکاراست.
در ادامه علیرضا شجاع‌پور، سراینده شعر وطن با ابراز خرسندی از حضور در مراسم اظهارداشت: نمی‌شود شاهنامه بخوانی و نوای استاد کزازی را در گوش و جان نشنوی و در تکریم استاد «شعر ماندگار وطن» را قرائت کرد.
کیومرث عباسی قصری از شاعران قصر شیرین با غزل «هزاردستان» و محمدی از شاگردان استاد، مثنوی زیبایی با لهجه کردی به استاد می‌رجلال الدین کزازی تقدیم کردند.
در ادامه سهراب‌پور ناظری، فرزند کیخسرو‌پور ناظری با ساز تنبور بر اساس نغمه‌های کردی به بداهه نوازی پرداخت.
سپس تمبر یادبوداستاد و کتاب‌های «پرند وپلاس»، «یورک نامه نو» و «چشم وچراغ بهار» به عنوان جدید‌ترین آثار استاد کزازی با حضور شهرام ناظری خواننده، کیخسرو پورناظری، عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد جعفر صافی رییس فرهنگ سرای ارسباران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات رو نمایی شد.
در ادامه استادکزازی با حضور در جایگاه ضمن ابراز خرسندی اظهار داشت: شگفت زده و شرمگین هستم از این روی سخن گفتن دراین بزم بشکوه و برین براین اندکی دشوار است هر چند سالیان زیادی سخن گفته‌ام.
این شاهنامه پژوه در ادامه افزود: من اگر کار وپژوهشی انجام داده‌ام در سالیان زندگانی، کتاب‌هایی نوشته‌ام و سخنانی رانده‌ام و دانشجویانی پرورده‌ام هیچ سپاسی بر سرهیچکس ندارم. من این همه را به پاس دل خود کرده‌ام. به‌‌ همان سان به پاس باور خویش هر چه بیشتر فرهنگ گران و تاریخ شکوه‌مند نازش خیز ایران را کاویدم بیشتر با ادب دلاویز و شورانگیز پارسی آشنایی جسته‌ام. اندیشه‌ام براین باور پولادینه‌تر و رویینه‌تر شده است.
من آنچه کرده‌ام که با پاس آن مرا بزرگوارانه گرامی می‌دارید، وامی بوده است که به ایران توخته‌ام، با توختن این وام، دل وجان خود را افروخته‌ام.
این پاسدار فرهنگ و ادب پارسی اظهار داشت: سرمایه‌ای سترگ برای خویش اندوخته‌ام. اگر شما مرا بزرگ می‌دارید و اینچنین با شور و شگرف و خرد آشوب، به پاس بزرگی خود شماست و من هردم یزدان دادار را سپاس می‌گزارم از آن بابت است که جایی در دل ایرانیان برای من گشوده است. این را، دهش ایزدی می‌دانم که همه ایرانیان در هر جایی که به آنان بازخورده‌ام، خرد و کلان، زن و مرد، کم دانش و دانش آموخته، من را انگیخته جان گرامی داشته‌اند از آن رو بوده که نمودی، نشانی، سویی، بویی از آنچه ایران است را در من دیده‌اند.
در خاتمه از سوی شهردار منطقه یک، عبدالحسینی و محمد جعفرصافی لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به استاد کزازی تقدیم شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.