قدس آنلاین- تبریز: وزیر جهاد کشاورزی گفت: تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

تجهیز و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس انلاین از تبریز، محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح نهضت پهنه بندی اراضی کشاورزی در مراکز جهادکشاورزی شهرستان هریس در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد گفت: اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ضمن تراکم کشت محصولات و افزایش درآمد کشاورزان می تواند در مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی با انجام آبیاری تحت فشار نقش اساسی ایفا نماید.

وی با اشاره به مشکلات ناشي از خشکسالي و محدوديت در منابع آب، ضرورت مديريت مصرف آب و توسعه سامانه هاي نوين آبياري را مورد تاکيد قرار داد و گفت: خشکسالي در کشور، استفاده از شيوه هاي نوين آبياري و مديريت مصرف منابع آب را به يک ضرورت تبديل کرده است که یکپارچه سازی اراضی تحقق آن را تسهیل می سازد.

وزير جهاد کشاورزي با اشاره به برنامه ريزي هاي اين وزارتخانه براي بکارگيري دو روش جديد در آبياري، خاطرنشان کرد: براي نخستين بار در کشور آبياري زيرسطحي و آبياري قطره‌اي در زراعت اجرا شده که اين روشها مصرف آب را به شدت کاهش و ميزان توليد محصولات را افزايش مي دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از طرح نهضت پهنه بندی اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی گفت: نظارت راهبردی بر تولیدات کشاورزی با اجرای طرح نهضت پهنه بندی در اراضی کشاورزی در تمامی مراحل تولید در استان انجام می پذیرد.

مهندس کریم مهری افزود: امروز سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اجرای طرح پهنه بندی در تمامی اراضی کشاورزی روستاهای استان در عرصه تولید حضور کارشناسی داشته و تولید را بصورت راهبردی نظارت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.