۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 284588

قدس آنلاين – سبزوار :  همزمان با هفته سبزوار موزه اين شهر طي آیینی با حضور جمعی از مسوولان این شهر راه اندازی شد.

موزه شهر سبزوار افتتاح شد

رئیس کمیسیون گردشگری و عضو شورای اسلامی شهر سبزواردر اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاين در سبزوار گفت : این موزه با هدف حفظ هویت ، تاریخ و شناسنامه سبزوار با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر راه اندازی شده است .

مسعود پسندیده با بيان اينكه در حال حاضر حدود500 شئ تاریخی و قدیمی از دوره های پیش از تاریخ ، دوره باستان ، دوره اسلامی تا معاصر در این موزه نگهداری می شود افزود : در این موزه نوع و شیوه زندگی مردم این منطقه به نمایش گذاشته شده است .

وي با بیان اینکه آثار و اشیای این موزه متعلق به مردم است ،تصريح كرد : از شهروندان می خواهیم اشیاء قدیمی خود را با نام خودشان به موزه شهر اهدا کنند تا سبب رشد و رونق این موزه شود .

وی همچنین ادامه داد: شهرستان سبزوار با بیش از 900 اثر شناسایی شده و بیش از 200 اثر ثبتی از شهرهای مهم تاریخی و فرهنگی و گردشکری کشور می باشد .

مسوول کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به تعدد آثار تاریخی شاخص در این شهرستان ياد آور شد : بایستی تلاش شود سبزوار به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل و معرفی شود .

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین از کمبود اعتبارات تخصیص یافته بخش میراث فرهنگی در این شهرستان ابراز گلایه کرد واظهار داشت : اعتبارات تخصیص یافته این شهرستان متناسب با تعدد آثار تاریخی و اعتبارات مورد نیازاین شهرستان نیست .

موزه شهر سبزوار با حدود 600 متر مربع در میدان شهید بهشتی سبزوار دایر شده است .

در موزه شهر سبزوار آثار حجمی از سنگ ، ظروف مسی و مفرغی دوره های تیموری و صفویه و قاجار، تابلو هایی از خانه های قدیمی سبزوار ، سردیس مفاخر سبزوار و نامه هایی از شهدای دفاع مقدس در معرض دید عموم گذاشته شده است .

شهرستان سبزوار در حال حاضر شش موزه به نامهای شهر ، مردم شناسی ، شهدا ، وقف ، حیات وحش و نفت می باشد . /  انتهاي پيام  

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.