قدس آنلاین ـ مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی شهرداری مشهد مردم را به خرید اوراق مشارکت خط 3 قطار شهری فرا خواند.

 اوراق مشارکت خط 3 قطار شهری مشهد  سود 22 درصدی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحامد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سال 1394 مبلغ 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط 3 قطار شهری مشهد پیش‌بینی کرده‌ایم  و سال گذشته به همین میزان در خط 2 قطار شهری مشهد مشارکت عمومی داشتیم.

وی افزود: برنامه دیگرمان 100 میلیارد تومان اوراق صکوک که نوعی دیگر از تأمین مالی اسلامی است بوده که به زودی اجرا می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی شهرداری مشهد بیان کرد: به عنوان یک شهروند به دو وجه سود منطقی و سرمایه‌‎گذاری می‌رسیم و در طرح اوراق مشارکت سود 22 درصدی در نظر گرفته شده و شرکت‌کنندگان در این اوراق، مشارکت اجتماعی در بحث‌های مقابله با آلودگی، حفظ محیط زیست، هوای پاک و حمل و نقل مناسب دارند.

حسینی تصریح کرد: خط 3 قطار شهری مشهد در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد، به شرط آنکه تأمین مالی مناسبی باشد؛ در غیر این صورت به تعویق می‌افتد و به همان میزان افزایش هزینه‌های پروژه را خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: اوراق مشارکت با نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و امین اوراق نظارت کامل دارد، همچنین به صورت مستقیم هزینه کرد وجود اوراق مشارکت را داریم و مردم با اطمینان کامل می‌توانند در صحنه حاضر شوند.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی هرچه قدر که قوی‌تر باشد اهداف شهری بهتر محقق می‌شود و مدیران موظفند تا با ارائه خدمات بهینه و به موقع سرمایه اجتماعی موجود را حفظ کرده و آن را تقویت داده و بهبود ببخشند.

حسینی گفت: این کار برای عموم مردم بوده  که با آن حرکتی اجتماعی محقق می‌گردد .

وی هدف از فروش اوراق مشارکت خط 3  قطار شهری را سود منطقی اقتصادی، مشارکت در امور اجتماعی و به جا گذاشتن یک میراث ضروری و ماندگار برای نسل‌های بعد، جهت بهبود حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد..

او در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت‌گرفته در مورد مراسم کلنگ‌زنی خط 3 قطار شهری مشهد گفت: این برنامه در روز نیمه شعبان سالروز میلاد فرخنده یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) و با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار می‌شود و امیدواریم که روند حرکتی و ساخت این خط در موعد مقرر پایان پذیرد و به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.