قدس آنلاین- تبریز: رییس جمهوری اعلام کرد که دولت در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی، برای اجرای ۳۲ طرح و پروژه در این استان، ۹۶۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

۳۲طرح با ۹۶۵ میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسن روحانی که در پایان سفر دو روزه به استان آذربایجان شرقی و در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، افزود: این اعتبار ریالی تخصیصی، علاوه بر ۵۱۷ میلیون دلار فاینانسی است که برای خط ۲ مترو تبریز در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، رییس جمهوری تصریح کرد: همه این طرحها نیز طی امسال و سالی آتی ، به بهره برداری خواهند رسید.
رییس شورای اقتصاد گفت: راه‌آهن تبریز میانه، بزرگراه تبریز - مرند و آزادراه تبریز – بازرگان از جمله اقدامات و تصمیمات دولت برای توسعه استان آذربایجان شرقی در بخش راه است که اجرای این پروژه‌ها می‌تواند آغازی برای جذب سرمایه‌های بیشتر برای استان باشد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه "مقرر شده بانک مرکزی برای بخش صنعت، معدن و بخش‌های تولیدی استان ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار استان قرار دهد"، اظهارداشت: دولت در بخش کشاورزی برای اجرای الگوی جدید کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب و در بخش سلامت نیز برای احداث و تکمیل حداقل ۴ بیمارستان ، اعتبارات لازم را اختصاص داده است.
رییس جمهوری گفت: امروز شاهد رونق در سطح استان آذربایجان شرقی هستیم و از همه کارآفرینان، برای سرمایه‌گذاری در این استان پرظرفیت دعوت می‌کنم و دولت نیز قول می‌دهد که شرایط ثبات و آرامش اقتصادی را همانند ۲۰ ماهه گذشته ایجاد و حفظ کند.
دکتر روحانی با اشاره به دو وعده انتخاباتی خود به مردم استان‌ آذربایجان شرقی در زمینه احیاء‌دریاچه ارومیه و تأسیس بنیادی برای فرهنگ و هنر و ادب استان آذربایجان اظهار داشت: دولت در زمینه احیاء دریاچه ارومیه همه توان خود را بکار گرفته و اولین جلسه هیأت وزیران به این مسأله اختصاص یافت و امروز با تصمیماتی که اتخاذ شده و به برکت نزولات الهی شاهد تثبیت وضعیت دریاچه هستیم و دولت طرح‌ها و پروژه‌های خود را در این راستا که به صورت کوتاه‌مدت و درازمدت در نظر گرفته شده است، ادامه خواهد داد.
رییس جمهوری اضافه کرد: در جریان این سفر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب نیز در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد و امیدوارم با اقداماتی که انجام شده به دو وعده‌ای که به مردم استان داده بودم، عمل شده باشد.
دکتر روحانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تقویت جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان و تبریز استعداد بسیار فراوانی برای جذب گردشگر دارد و طرح اصلی دولت در زمینه گردشگری این است که برخی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در چارچوب مقررات و حفظ مرمت و احیاء آن به بخش‌های خصوصی واگذار شود و دولت نیز از کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کند، ضمن اینکه ضرورت دارد از برخی آثار مهم تاریخی دولت حفاظت و نگهداری شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشت: کشور ما در طول تاریخ مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد هجمه فرهنگی دیگران بوده و باید برای این هجمه‌ها خودمان را آماده کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و در این زمینه بیشتر از همه ضرورت دارد که مصونیت ایجاد کنیم بدین معنا که آگاهی مردم مخصوصاً جوانان از لحاظ فرهنگی، تاریخی و علمی به جایی برسد که اینگونه هجمه‌ها بی‌اثر شود.
دکتر روحانی افزود: البته مردم آذربایجان مردمی بسیار آگاه و هوشیار هستند و مردمی می‌باشند که از قبل از مشروطه در احیاء ‌فرهنگ این کشور و کسب آزادی و مبارزه با استبداد و بیگانگان پیشگام بوده و توانسته‌اند در همه عرصه‌ها موفق و پیروز شوند. ضمن اینکه بعد از پیروزی انقلاب هم شاهد برخی توطئه‌ها در آذربایجان بودیم که خود مردم منطقه همه آن توطئه‌ها را خنثی کردند.
رییس جمهوری تصریح کرد: مطمئن هستم که مردم آگاه استان در کنار فرهیختگان، علما، بزرگان، حوزوی‌ها و دانشگاهیان می‌توانند در مقابل اینگونه هجمه‌ها ایستادگی کرده و چنین توطئه‌ها و هجمه‌هایی ،روی مردم ایران بخصوص مردم آذربایجان اثری نخواهند گذاشت، البته دولت هم در این زمینه اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.
دکتر روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دوران دولت قبل روند خصوصی‌سازی کارخانه‌جات استان به گونه‌ای بوده که بیشتر واگذاری‌ها به افراد فاقد صلاحیت انجام شده و اینکه برنامه دولت برای مقابله با این اقدامات و احیاء صنعت استان چیست؟، اظهار داشت: این موضوعی که به آن اشاره شد، مشکلی است که در استان‌های دیگر هم شاهد آن هستیم. هدف از واگذاری‌ها اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و رونق و توسعه بیشتر بود، اما متأسفانه در اجرای این قانون و مقررات تخلفات متعددی صورت گرفته است که مشکلاتی را در زمینه پیشرفت و توسعه و تولیدات صنعتی استان‌ها بوجود آورده است. دولت مصمم است این موارد را مورد رسیدگی و پیگیری قرار دهد و از استاندار می‌خواهم مواردی را که می‌توان در استان پیگیری کرد، انجام دهد و مواردی که حل و فصل آن نیازمند اتخاذ تصمیم در تهران باشد، اعلام و موضوع را پیگیری کند.
رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره توسعه روابط استان آذربایجان شرقی با کشورهای همسایه اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با کشورهایی مانند آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق و حتی کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز از لحاظ جغرافیایی ارتباط دارد و تبریز می‌تواند رابطه تجاری و صنعتی خوبی با این کشورها برقرار کند.
دکتر روحانی افزود: تلاش دولت نیز در این راستا فعال‌ کردن بخش خصوصی و کارآفرینان کشورهای همسایه است و اساساً یکی از اهداف دولت در سیاست خارجی خود بر مبنای تعامل سازنده این است که زمینه‌ای ایجاد کند که در زمینه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روابط کشورمان با سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه هر چه بیشتر نزدیک‌تر شده و اقتصاد خود را با اقتصاد کشورهای همسایه مکمل قرار دهیم.
رییس جمهوری همچنین با قدردانی از میهمان‌نوازی و استقبال گرم مردم آذربایجان شرقی و تبریز از کاروان تدبیر و امید، اظهار داشت: آذربایجان بازوان پرتوان برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش ارزنده و بسزایی ایفا کرده است و امروز هم بازوی پرتوانی برای مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف نظام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.