وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه تبریز- بازرگان نقش مهمی در تقویت ترانزیت و توسعه تجارت در مسیر شرق به غرب دارد و شبکه آزاد راهی آسیا به اروپا را تکمیل می کند.

آزاد راه تبریز- بازرگان شبکه آزاد راهی آسیا به اروپا را تکمیل می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عباس احمد آخوندی در مراسم کلنگ زنی آزاد راه تبریز- بازرگان، در باره مشخصات این پروژه اظهار داشت: این آزاد راه به طول 253 کیلومتر و در سه باند رفت و برگشت، با مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران و شرکت برگیز ترکیه احداث می شود که 65 درصد از هزینه های آن بر عهده شرکت ترکیه ای و 35درصد دولت است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را 58 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مدت زمان اجرای این پروژه که در چهار فاز اجرا می شود، پنج سال و دوره بهره برداری از آن به منظور بازگشت سرمایه، 18 سال پیش بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش موثر آزاد راه تبریز- بازرگان در توسعه تجارت و ترانزیت منطقه، به منافع مشترک آن برای دو کشور همسایه ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: دسترسی مطمئن مردم و فعالان اقتصادی ترکیه به خلیج فارس و دسترسی آسان ترانزیتی ایران به اروپا از مزایای این پروژه است.

آخوندی همچنین به نقش موثر این پروژه در تقویت حسن همجواری ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: حضور سرمایه گذار خارجی در یک پروژه 23 ساله نشانه اطمینانی است که توانسته ایم در عرصه بین المللی ایجاد کنیم.

در این آیین، عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- بازرگان و آزاد راه مراغه- هشترود به طول 92 کیلومتر، با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.