"جورج سوروس"، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی و حامی انقلاب‌های مخملی هشدار داد، وضعیت بسیار خوب اقتصاد چین باعث نگرانی وی درباره احتمال بروز یک جنگ جهانی دیگر در جهان شده است.

هشدار جورج سوروس در مورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "جورج سوروس"، سرمایه دار مشهور آمریکایی و حاملی انقلاب‌های رنگین در کشورهای جهان در کنفرانسی در بانک جهانی هشدار داد، بودجه نظامی چین رو به افزایش است و این کشور تلاش دارد اقتصاد خود را از اتکا به صادرات به سمت اقتصاد مبتنی بر تقاضای داخلی پیش ببرد.

وی تصریح کرد، اگر این اتفاق با مشکل مواجه شود، احتمال زیادی وجود دارد که رهبران چین به دنبال جنگ با یک کشور خارجی که احتمالا هم‌پیمان آمریکا خواهد بود، باشند تا وحدت در کشورشان را حفظ کرده و قدرتشان را حفظ کنند.

سوروس در کنفرانس "برتون وودز" در بانک جهانی گفت: اگر بین چین و یک متحد نظامی آمریکا همچون ژاپن جنگ در بگیرد، بنا بر این شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که ما در آستانه جنگ جهانی سوم قرار خواهیم گرفت.

وی از آمریکا خواست امتیازی بزرگ به چین داده و به این کشور اجازه دهد ارز خود را وارد سبد ارزهای صندوق بین‌المللی پول کند. این کار موجب می‌شود ارز یوان چین به رقیب بالقوه دلار به عنوان یک ارز ذخیره جهانی تبدیل شود.

سوروس همچنین گفت، چین در ازای این امتیاز مجبور می‌شود امتیازات مشابهی همچون اصلاح اقتصاد خود داده و در این راستا حاکمیت قانون را بپذیرد.

وی تاکید کرد: بدون چنین توافقی، خطری واقعی وجود دارد که چین با روسیه به لحاظ سیاسی و نظامی در یک خط قرار بگیرد و تهدید جنگ جهانی سوم واقعی شود، بنا بر این این مساله ارزش امتحان کردن را دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 1
    سرمایه داران اراده کنندهرجنگی رخ می دهد جنگ وخونریزی شده ، سینمای واقعی آنها. آنها همان آدمخوار شیطانی هستندکه رحم به دلشان نیست
  • ریزبین IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    1 0
    معنی این گفته ها این است که امریکا براحتی میدان را برای ظهور یک قدرت جدید در کنارخود را تحمل نخواهد کرد . وهمین مسئله باعث بروز جنگ جهانی سوم خواهد شد .اما چون وحشت از بمب اتم در کشورها بسیار زیاد است کشوری براحتی خود را در گیر چنین جنگی نخواهد کرد .
  • جاوید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 1
    شنیدیم با خاتمی هم دیدار داشته (البته شنیدیم )!!!!!!!!!ایران عزیز هم برای وحدت دوباره نیاز به یه جنگ کوتاه مدت داره چون کم کم دارن مردم عزیزمون رو دو دسته میکنن.یکطرف دشمنان شیطانِ حیله گر و دروغگو و یکطرف دوستداران سراب و شیطانِ........