قدس آنلاین : رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بااشاره به آمارهای جهانی گفت: آسیا 11 درصد سهم آینده پژوهی را کسب کرده است

آسیا 11 درصد سهم آینده پژوهی را کسب کرده است

سید مهدی هاشمی صبح دیروز در اولین همایش ملی شاخص پژوهی در شهرهای اسلامی که در تالار فردوسی هتل پردیسان مشهد ، با حضور اندیشمندان و صاحبنظران برگزارشد، گفت: مهم ترین بحث در این همایش شناسایی معضلات و مشکلات  و حرکت در مسیر بهبود آن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در آمار آینده پژوهی آسیا،سهم ایران و اسلام جای تاسف دارد.
 هاشمی خاطر نشان کرد: اروپا با 38 درصد سهم آینده پژوهی  توانسته رتبه خوبی کسب کند و همچنین انگلیس با کسب 27 درصد  توانسته برنامه ریزی‌های موثری انجام دهد.
 رییس کمیسیون عمران مجلس اسلامی اظهارامیدواری کرد  که دبیرخانه همایش دائمی شود تا بدان طریق حرکتی جدی در سطح کشور ایجاد شود.

وی اظهار داشت: ما به دنبال ایده  پردازی، مسائل آرمانی و آرزو‌های  دست نیافتنی نیستیم، بلکه امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی صحیح، شهری را که نام " اسلامی"  یدک می کشد با توجه به  انتظار‌ها و عقاید، به الگو تبدیل  کنیم.
هاشمی خاطر نشان کرد: شهری  می تواند به هدف گذاری و برنامه ریزی بپردازد که توازن و هماهنگی در ساختار وحاکمیت آن وجود داشته باشد. 

 رییس کمیسیون عمران مجلس اسلامی گفت: مشهد مقدس به عنوان نگین انگشتر ایران است که بایستی آن را به نگین انگشتری جهانی  تبدیل کنیم.

 او ضمن تاکید بر مشخص شدن وظایف نهادها و تشکیلات در آینده پژوهی  مشهد افزود:  این خواسته جزومطالبات رهبری و تک تک مردم ایران  است و امیدواریم شاهد باشیم که حیات طیبه را  الگو سازی  و آن را در سطح  کشور و جهان نهادینه نماییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.