قدس آنلاین- استاندار خراسان رضوی گفت: ایستادگی در مقابل ظلم و زور را از جانبازان آموختیم و در مذاکرات 1+5 در مقابل زورگویی‌های آمریکا ایستاده و تسلیم آنها نخواهیم شد و حق مسلم ملت ایران را می‌گیریم.

ایستادگی در مقابل ظلم و زور را از جانبازان آموختیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در مراسم تجلیل از جانبازان 70 درصد و خانواده‌های آنها اظهار داشت: تمام کسانی که افتخار پوشیدن لباس بسیجی را در جنگ تحمیلی داشتند افتخارات بزرگی برای این کشور به ارمغان آوردند و یکی از آنها آزادی خرمشهردر سوم خرداد بود.

وی افزود: اسوه جانبازان حضرت اباالفضل العباس(ع) است که اسوه و الگوی جانبازان است و حضرت اباالفضل العباس(ع)  از فرمانده سپاه خود امام حسین(ع) پیروی کرد و رزمندگان، شهدا و جانبازان هم با الگو قرار دادن ایشان از امام راحل(ره) پیروی نمودند و در مسیری پای گذاشتند که حضرت سیدالشهداء(ع) و قمربنی‌‎هاشم(ع) حرکت کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در دهه 50 ساواک جلسات درس مقام معظم رهبری را تعطیل کرد و شهید مطهری گفت که رژیم نمی‌تواند درسهای قرآنی را تعطیل کند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ذخیره بزرگی برای این کشورند، زیرا آموزه‌هایشان براساس دروس قرآنی است.

رشیدیان تصریح کرد: هیچکس تصور نمی‌کرد که ایران در مقابل آمریکا حرفی برای گفتن داشته باشد و این افتخارات با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های جوانان به دست آمد.

رشیدیان گفت: ایستادگی در مقابل ظلم و زور را از جانبازان آموختیم و در مذاکرات 1+5 در مقابل زورگویی‌های آمریکا ایستادیم و تسلیم آنها نخواهیم شد و حق مسلم ملت ایران را می‌گیریم.

وی افزود: همسران جانبازان زینب وار از آنها مراقبت کردند و بسیار سرآمد و سربلند هستند و حضرت فاطمه زهرا(س) نگاهی ویژه به آنها دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های خانواده‌های جانبازان اشتغال فرزندانشان است و برابر اقدامات صورت گرفته افزایش سهمیه اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگر به تصویب رسید، تعدادی از این فرزندان استخدام شدند و تعدادی دیگر در سال 1394 مشغول به کار می‌شوند.

رشیدیان گفت: از کلیه صاحبان صنایع در بخش خصوصی درخواست دارم تا از وجود این فرزندان در محیط کاری خود استفاده کنند و در این راستا یاریگر دولت باشند.

1+5 و قدرت‌های بزرگ جهان چاره‌ای جز پذیرش تفکرات ایران ندارند

سیدصولت مرتضوی اظهار داشت: جان کری در اظهارنظر اخیر گفت که در خاورمیانه، سوریه و دیگر کشورها باختیم و رمز موفقیت آمریکا تعامل با ایران است.

وی افزود: 2 ماه از تجاوز عربستان به یمن گذشت و انصارالله بخشی از مناطق تصرف شده را آزاد کردند و دشمن را متحیر نمودند و 5 میلیون نفر آماده نابودی آل سعود هستند.

شهردار مشهد بیان کرد: شما علمدار کربلای کنونی هستید و مایه غزت و افتخار مایید و خدمت ما در مقابل مجاهدات شما بسیار ناچیز است.

مرتضوی تصریح کرد: امروز 1+5 و قدرت‌های بزرگ جهان چاره‌ای جز پذیرش تفکرات ایران ندارند و در آستانه روز پاسدار دیدیم که مقام معظم رهبری مقابل زورگویان ایستادند و فرمودند که اجازه گستاخی نمیدهیم.

وی تأکید کرد: به همه کسانی که در مقام مذاکره هستند توصیه می‌کنم که عزت و هیبت ایرانیان را به رخ جهانیان بکشانند و ما فرزند رمضان، عاشورا و روح‌الله هستیم و محکم می‌ایستیم و از حق خود دفاع می‌کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: شما استکبار را شکست دادید و به زودی هم جشن بزرگ پیروزی را خواهیم گرفت.

مرتضوی گفت: آزمون استخدامی شهرداری مشهد به زودی برگزار می‌شود و اکثر پذیرفته‌شدگان فرزندان شهدا و ایثارگران هستند.

وی افزود: 300 دستگاه اتوبوس نو خریداری شده و 600 میلیون تومان را می‌توان مدیریت کرد و با ایجاد شرکت تعاونی اتوبوسرانی این اتوبوس‌ها را در اختیار این فرزندان قرار داده تا اشتغال برخی‌ از آنها درست شود و اعتباری 150 میلیون تومانی هم در این رابطه اختصاص می‌دهیم.

لایحه جامع خدمات ایثارگران خراسان رضوی اجرایی می‌شود

عابدین عابدی مقدم اظهار داشت: 16 مرکز آب درمانی جهت استفاده خانواده شهدا و ایثارگران و به خصوص جانبازان در حال ساخت است و 5 میلیون تومان اعتبار از طرف استانداری خراسان رضوی اختصاص داده شده و 5 میلیون تومان هم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هزینه کرده است تا این مراکز آب درمانی راه‌اندازی شوند.

وی افزود: درخصوص استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر اقداماتی شده و برابر قانون فرزندی که حداقل مدرکش دیپلم باشد بیکار نیست و اگر جایی را می‌‍شناسید که فعالیت اقتصادی خوبی دارد معرفی نمائید تا باآنها همکاری کرده و فرزندانتان معیشت بهتری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: لایحه جامع خدمات ایثارگران خراسان رضوی را داشتیم و هدفمان از این کار رفع مشکلات فرزندان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های مختلف و به خصوص حوزه اشتغالشان بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.