قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز گفت: اگر غلطی از آمریکا و سردمداران غربی سر بزند جمهوری اسلامی ایران با هشتاد هزار موشک آماده به شلیک خود، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

ایران اجازه هیچگونه  بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری،  ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار گردید، ائمه اطهار(ع) برای همه مسلمانان جهان اسوه و الگو هستند چرا که بهترین مربی برای سعادت بشریت هستند و عقل حکم به تبعیت از آنان را می دهد.

وی اضافه کرد: همه ابعاد زندگی حضرت امام حسین(ع) باید مورد بحث و بررسی دقیق علمی قرار گرفته و تبدیل به سبک زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی ایران قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عبادت، خداترسی و سخاوت و به فکر جامعه اسلامی بودن را دو ویژگی برجسته حضرت امام حسین(ع) دانستند و افزود: اکنون مسلمانان و مظلومان یمنی مستحق ترین افراد هستند و تا جایی که در توان دارید به این مستمندان کمک نمایید، و می توانید کمک های خود را به شماره حساب ۰۱۰۷۹۲۷۷۰۹۰۰۶ بانک صادرات شعبه ارتش واریز نمایید.

وی سخی بودند و اگر طاغوت هدیه ای برایشان تقدیم می کردند از  قبول آن هدایا سر باز می زدند و معاویه لعنه الله علیه در یکی از سفرهایی حضرت از حجاز به شام رفته بودند، هدایای بسیار فراوانی از جمله لباس های گران قیمت و زیبا، همراه با کیسه های پر از طلا خدمت حضرت فرستادند، حضرت با تمام قاطعیت همه آن هدایا را رد کرده و بازگرداندند و این درسی برای همه مسئولان و مردم مسلمان است که نباید از هرکسی هدیه ای دریافت کرد و قبل از دریافت آن هدیه باید از انگیزه اهداء آن آگاه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: امروزه برخی افراد با برگزاری جشن ها و سورهای بسیار قصد جذب آرای مردم در انتخابات را دارند و لازم است مردم مومن و بصیر در این زمینه هوشیار بوده و حسینی عمل کرده و عزت نفس خود را حفظ کنند.

ایشان با تبریک حلول ماه مبارک شعبان، بیان کرد: این ماه ماه پیامبر اعظم(ص) بوده و توفیقات الهی را برای تمام مسلمانان جهان از خداوند متعال خواستارم.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان حدیثی از حضرت امام حسین(ع) که می فرمایند: ان الله تبارک و تعالی لایخدع عن جنته و لا ینال ما عنده الا بطاعته/ نمی توان بهشت را با خدعه و حیله از خداوند متعال گرفت و نمی توان به بهشت جاودانه رسید مگر با بندگی و اطاعت خداوند متعال، افزودند: تنها راه رستگاری نهایی اطاعت و بندگی خداوند متعال است.

خطیب جمعه تبریز با تبریک روز پاسدار بیان کرد: امروز روز ولادت بزرگ پاسدار جهان اسلام حضرت امام حسین(ع) است که همه چیزش را در راه خدا و برای خدا فداء کرد و از ارزش های اسلامی پاسداری کردند و این معنای اصلی پاسداری است.

وی اضافه کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشته و از ارزش های انقلاب اسلامی و ایران اسلامی حراست کردند. آنان مفتخر به پیروی از سالار شهیدان هستند، چرا که هم آن موفع و هم بعد از جنگ و تا کنون به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول هستند و خداوند آنان را موفق و موید بگرداند.

آیت الله مجتهد شبستری با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز بیان کرد: درس ایثار و فداکاری به رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت ابوالفضل عباس(ص) آموخت.

وی در ادامه  با تقدیر از همسران جانبازان افزودند: اجر جانبازان قطعا از شهدا کمتر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به میلاد تبریک امام سجاد که به نام روز آزادگان نامگذاری شده است، افزود: ماه شعبان با سه ولادت آغاز شده و این ماه، ماه زیبایی هاست و جلوگاه خاصی دارد و ولادت این سه بزرگوار که در حادثه عاشورا نقش و سهیم بوده در این ماه و پشت سر هم به دلیل نیست.

وی با اشاره به سفر رییس جمور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی، اظهار داشت: استقبال از مسئولین استقبال از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و مقدمه بر تحقق شعار دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت در این سفر بودجه ای به مبلغ ۹۶۵ میلیارد تومان به آذربایجان صورت گرفته است، افزود: این بودجه برای ۳۲ طرح منظور شده و قرار است در سال‌ ۹۴ و ۹۵ اختصاص یابد.

ایشان اضافه کردند: در سفر هیئت دولت به استان عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- بازرگان با مشارکت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای آغاز شده و با اختصاص بودجه به قطار تبریز- میانه و اتوبان سهند- تبریز بر تسریع عملیات اجرایی این پروژه‌ها تاکید شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره احیای دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه اصلی مردم آذربایجان بیان کرد: رئیس جمهور در آغاز مسئولیت‌شان  احیای دریاچه ارومیه را جزو اولویت‌ها خود قرار دادند و در این سفر نیز اعلام کردنمد کارهای مقدماتی برای این امر آغاز شده و ادامه می‌یابد و ان‌شا الله با رحمت‌ الهی و همت دولت این دریاچه اخیا می‌شود.

ایشان با انتقاد از شبهه افکنی برخی از روزنامه ها در رابطه با بودجه اختصاص یافته به آذربایجان شرقی، بیان کرد: در برخی روزنامه ها نوشته شده که “هیئت دولت در سفر به سایر استان ۳هزار میلیارد تومان اختصاص می دهد در صورتی که برای آذربایجان شرقی تنها هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است” این ادعا کذب محض است و معاون اجرایی رئیس جمهور این ادعا را تکذیب کرده است و خوب است روزنامه ها مطالب خلاف واقع و غلط را منتشر ننمایند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به آزاد سازی خرمشهر در ۳خرداد ماه سال ۱۳۶۱ صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این روز یکی از بازرترین جلوه های نصرت الهی و از زیباترین روز های انقلاب است چرا که در اثر پایداری و مقاومت مردم پچم اسلام در مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد و دفاع مقدس را به مرحله جدیدی وارد کرده و دشمنان انقلاب اسلامی ایران را مایوس کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان زیاده‌خواهی‌ها و کارشکنی‌های جدید آمریکایی ها در مذاکرات هسته‌ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان ایرانی تصریح کرد: اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ‌ یک از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای داده نشده و دشمنان بدانند که ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگوی‌‌ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی خبرها بر تلاش مشترک دشمنان برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران اشاره و تأکید کردند: اگر دشمنان چنین اراده و غلطی را بکنند به گفته دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا۸۰ هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است.

وی تصریح کرد: طبق بیان امام خامنه ای(سلمه الله) اگر غلطی از آمریکا و سردمداران غربی سر بزند جمهوری اسلامی ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.