با آغاز فصل امتحانات در مدارس و دانشگاه‌ها، سودجویان نیز فضای مناسبی را پیش روی خود می‌بینند تا به بهانه‌هایی نظیر تقویت حافظه، رفع استرس، رفع کم خوابی و ... مواد روانگردان و مخدر را میان جوانان توزیع کنند.

ماموریت پلیس در فصل امتحانات

 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هنوز هم هستند افرادی که با پرسه مقابل مدارس و مراکز آموزشی تلاش می‌کنند که مواد توهم‌زا، روانگردان، مخدر و... را به بهانه های مختلف میان دانش آموزان و دانشجویان توزیع کنند. کمتر از یک ماه پیش بود که فرمانده انتظامی پردیس نیز در گفت‌وگویی با ایسنا از کشف 175 کیلوگرم حشیش از فردی خبر داد که قصد توزیع این ماده مخدر میان دانشجویان و جوانان را داشت.

با فرا رسیدن فصل امتحانات فعالیت این افراد نیز بیشتر می شود، یکی ادعا می کند ماده ای که عرضه می کند هیچ عوارضی ندارد و دیگری چنان با آب و تاب دانشجوی شب امتحانی را تشویق به خرید می کند که گویا راه دکتر و مهندس شدن از نخوابیدن 72 ساعته در شب امتحان و مصرف چنین موادی می گذرد.

برخی دیگر مدارس و مخصوصا دبیرستان ها را نشانه رفته و سعی می کنند تا دانش آموزان را به مشتری محصولات خود بدل کنند و در این راه از هیچ حیله ای هم صرف نظر نمی کنند.

حالا آنطور که سردار علی مویدی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به خبرنگار ایسنا می‌گوید: همکاری مشترکی میان پلیس و آموزش و پرورش در ابن خصوص وجود دارد.

 

 

سردار علی مویدی

سردار مویدی درباره تدابیر پلیس برای برخورد با افراد سودجویی که در اطراف مدارس و دانشگاه ها اقدام به توزیع مواد روانگردان و مخدر کرده یا به بهانه هایی سعی در فروش این مواد به قشر دانش آموز یا دانشجو دارند، می گوید: ما هشدارهای لازم را در این خصوص به مراکز آموزشی و علمی داده ایم و از مسئولان آنها خواسته‌ایم که هر نوع رفتار این چنینی را به پلیس گزارش دارند. همچنین خود دانش آموزان و دانشجویان نیز باید هوشیار باشند و فعالیت این افراد را به ما اطلاع دهند. خانواده ها نیز نقش مهمی در این زمینه دارند و یاورپلیس هستند.

وی با بیان اینکه در صورت اعلام چنین گزارش هایی پلیس بلافاصله فعال و وارد عمل خواهد شد، ادامه می‌دهد: خوشبختانه دانش آموزان، دانشجویان، خانواده ها و مسوولان مدارس نیز توجیه شده و همکاری خوبی با ما داشته اند. البته آمار چنین اقداماتی با تدابیری که پلیس داشته است روبه کاهش است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور درباره اینکه آیا در ایام امتحانات گشت های پلیس در اطراف این مراکز نیز تشدید خواهد شد یا خیر، می گوید: پایگاه های مبارزه با مواد مخدر پلیس در این ایام نیز فعال بوده و در آماده باش هستند و اگر مواردی باشد حتما به آن رسیدگی خواهد شد.

به گفته سردار مویدی، فعالیت این افراد نیز زیر ذره‌بین پلیس قرار دارد و ماموران ما نیز با سودجویان برخورد خواهند کرد، ضمن اینکه برخورد با تهیه و توزیع مواد مخدر و موضوع معتادان نیز از اولویت های پلیس در سال 94 محسوب می شود و ما با تمام توان با افرادی که قصد سواستفاده در چنین فضاهایی را داشته باشند، برخورد می کنیم.

 

 

سردار مهری

 

سردار تقی مهری، رییس پلیس پیشگیری ناجا نیز درباره حضور پلیس در اطراف مدارس و گشت های کلانتری ها نیز به خبرنگار ایسنا می گوید: بطورکلی در ماموریت های پلیس هرجا که بنا باشد اقدام خاصی انجام شود ماموران ما نیز نسبت به تامین امنیت اقدام خواهند کرد. در این مورد نیز پلیس و گشت های کلانتری ما حضور خواهند داشت و قطعا در صورت رویت چنین افرادی و نیز فعالیت افراد مشکوک با آنان برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

رییس پلیس پیشگیری ناجا اطمینان خاطر می‌دهد که جای نگرانی در این خصوص نیست و ما تمام توانمان را برای برقرار امنیت بکار خواهیم بست، ضمن اینکه لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری لازم را داشته باشند و موارد مشکوک این چنینی را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.