رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال برای اولین بار اعزام به عتبات را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت، گفت: همیشه سفر به عتبات در ماه مبارک رمضان تعطیل می‌شد، اما به دلیل تعلیق عمره امسال اولین سالی است که سفر به عتبات را در این ماه خواهیم داشت.

اعزام تمامی متقاضیان سفر به عتبات در ماه رمضان بدون قرعه کشی/ هزینه سفر حدود ۲ میلیون تومان
 

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه به دلیل تعلیق سفر به عمره، اعزام به عتبات رونق بیشتری یافته است، اظهار داشت: استقبال زائران از سفر به عتبات به حدی بوده که بعد از تعلیق سفر به عمره، افزایش بیش از ۲۵ درصدی اعزام‌ها را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه‌ای را برای عتبات دانشجویی در نظر گرفته‌ایم، افزود: در این راستا با سه بانک تجارت، ملت و گردشگری مذاکره کردیم تا به دانشجویان به ویژه دانشجویان متاهل وام یک میلیون تومانی با بهره ۴ درصد ارائه دهند.

 رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همین موضوع باعث شده سفر به عتبات از رونق بیشتری برخوردار شود؛ پیش بینی ما این است که بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها، سفر دانشجویان و دانش آموزان به عتبات بیشتر شود.

اوحدی با بیان اینکه امسال برای اولین بار اعزام به عتبات را در ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت، گفت: همیشه سفر به عتبات در ماه مبارک رمضان تعطیل می‌شد، اما به دلیل تعلیق عمره امسال اولین سالی است که سفر به عتبات را در این ماه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برهمین اساس سفر ۲۱ روزه‌ای را برای زائران در نظر گرفته‌ایم؛ به طوری که زائران ده روز در کربلا و ده روز در نجف باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با شرکتهای هواپیمایی به منظور ارائه تسهیلات به زائران رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم، درباره هزینه سفر به عتبات در ماه رمضان، گفت: در حال حاضر سفر ۷ روزه به عتبات حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و سفر ۲۱ روزه حدودا دو میلیون تومان برآورد شده است. البته رقم نهایی تا چند روز آینده مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: این سفر هوایی است و همراه با سه وعده صبحانه، ناهار، شام در نظر گرفته شده که به طور متوسط شبی ۱۰۰ هزار تومان برای هر زائر پیش بینی شده است.

اوحدی با اشاره به اینکه بسته سفر زمینی به عتبات را نیز در ماه رمضان پیش بینی کردیم، گفت: به دلیل اینکه ممکن است؛ زائران روزه دار با مشکل مواجه باشند سعی کردیم، سفر زمینی محدود‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه برای سفر به عتبات در ماه مبارک رمضان هیچ محدودیتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه زائران متقاضی سفر به عتبات بدون قرعه کشی اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.