محسن رحیمی عنبران :مدیر حوزه دوم عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از نجات 70نفر ازهموطنان گرفتاردرطغیان رودخانه (آل) سد کارده درحومه شهر مشهد توسط امداد گران این سازمان در عصر روز گذشته خبر داد .

نجات بیش از 70 نفر از میان سیلاب عصر روز گذشته در رودخانه منتهی به سد کارده

به گزارش قدس ، مجید شادی عصر روز جمعه  در گفت و گو با خبرنگار ما افزود ، 9نفر از افراد مزبور در درون 2 خودرو سواری 206 وپراید گرفتار سیلاب ناشی از طغیان رودخانه در روستای آل در 60 کیلومتری مشهد شده بودند که بامداد روز جمعه با حضور به موقع آتش نشانان 3 ایستگاه آتش نشانی مشهد پس از یک ساعت عملیات نجات یافتند.

وی خاطر نشان ساخت همچنین عصر امروز جمعه نیز در پی بارش شدید باران و طغیان مجدد این رودخانه(آل) تعدادی خودرو با سرنشینان در درون سیلاب گرفتار گردیده که در مجموع  3 دستگاه خودرو سواری پراید و تیبا براثر شدت سیلاب به داخل حوضچه ورود سد کارده  کشیده و غرق شدند که خوشبختانه با هوشیاری مردم همگی سرنشینان این خودروها نجات یافتند.

شادی تصریح کرد، شدت طغیان رودخانه درعصر امروز جمعه بحدی بود که در پی تخریب بخشی از جاده منتهی به روستاهای بالا دست سد کارده بیش از 60 نفر از گردشگران و ساکنان منطقه در آنطرف رودخانه گرفتار شدند که با توجه به حساسیت موضوع،  با اعزام نیروهای امداد و نجات 5  ایستگاه آتش نشانی از شهر مشهد به محل حادثه همگی این افراد پس ازچند ساعت عملیات زنده نجات پیدا کرده و به مکان امن منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار ما تا لحظه مخابره خبر (8 شب دیشب) مأموران اداره راه و ترابری استان در حال بازسازی راه  های تخریب شده روستاهای حاشیه رودخانه طغیان کرده (آل)بودند و میزان برآورد خسارات مالی این سیلاب مشخص نیست .

شایان ذکر است چهارشنبه هفته گذشته نیز براثر وقوع سیلاب در همین منطقه بیش از 6 نفر از سرنشینان 2 خودرو سواری گرفتار در سیلاب توسط تیمهای  امداد و نجات آتش نشانی مشهد نجات یافتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.