حسین پورحسین: مراسم اختتامیه نهمین مسابقه بزرگ راهیان نور همزمان با سی و سومین سالگرد شهادت محمدمهدی خادم الشریعه، با تجلیل از خانواده‌های شهدا و خانواده شهیدی که هم مادر شهید و هم خواهر و همسر شهید است، ...

دشمنان می‌خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند

 با مراسم قرعه کشی و کمک هزینه مکه معظمه و کربلای معلا و همچنین کمک هزینه سفر به قم و راهیان نور با 110 هدیه به رسم یادبود در سالن اجتماعات شهید هاشمی نژاد خاتمه یافت.

سرهنگ موحدنیا فرمانده سپاه مالک در این مراسم استقبال از مسابقه بزرگ راهیان نور را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: برگزاری این مراسم در راستای تکریم و احترام به رزمندگانی است که با نثار جان خود دشمن را به زانو درآورده و نام خود را در تاریخ جاودانه ساختند.

سردار نجاتی مدیر کل  بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزشهای  هشت سال دفاع مقدس در این مراسم به نقل خاطراتی از زمان حضور خود در جبهه دفاع از ایران و اسلام پرداخت و در این رابطه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب بر این باور بودند که انقلاب را در نطفه خفه کنند و به همین دلیل جنگ را بر ما تحمیل کردند، آنها نمی‌خواستند پرچم اسلام در ایران بلند شود و الگویی برای جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به خیانت بنی صدر درخصوص مقاومت مردم خرمشهر در مقابل هجوم دشمن عنوان کرد: با خیانت بنی صدر دشمن توانست از مرزها عبور کند و خرمشهر را آماج حملات خود قرار دهد، 34 روز جنگ مظلومانه سپاه، ارتش و نیروهای مردمی در مقابل نیروهای تا دندان مسلح عراقی نشانه‌ای از ایستادگی رزمندگان اسلام در مقابل دشمنی است.

سردار نجاتی با اشاره به اینکه هدف دشمن این بود که خرمشهر را از ما جدا کند، افزود: بنی صدر در آن زمان دستور داد شهر تخلیه شود و بمباران را بهانه آن قرار داد و با این کار برای دشمن جاده زد و ما دیدیم ملتی که برای خدا کار کند، خدا او را یاری می‌کند و با کوتاه شدن دست بنی صدر از فرماندهی، نیروهای خط امام وارد عمل شدند و حصر آبادان شکسته شد و لشکر 77 پیروز ثامن الائمه در عملیات طریق القدس دشمن را به عقب راندند.

وی افزود: در دهم اردیبهشت سال 61 چهار مرحله عملیات اتفاق افتاد که در نهایت منجر به آزادی خرمشهر شد. با عملیاتی که با رمز یا علی بن ابی اطالب(ع) آغاز شد، نیروهای ایرانی از رود کارون عبور کرده در جاده اهواز خرمشهر سرپل قرار گرفتند.

سردار نجاتی با اشاره به مرحله دوم عملیات در 16 اردیبهشت گفت: عراقی‌ها وقتی دیدند بین جبهه آنها شکاف ایجاد شده، نیروهای خود را عقب کشیدند. اسرای آنها وقتی ما را می‌دیدند، روی پای ما افتاده سجده می‌کردند، در حالی که آنها معلم رزمنده ما را که کرمانی بود، گرفته و جلوی دوربین که از تلویزیون پخش می‌شد، با قنداق تفنگ می‌زدند و او با دستهای بسته مردانه شعار می‌داد، مرگ بر صدام ضد اسلام.

وی با بیان اینکه 24 روز در خرمشهر قدم به قدم با دشمن جنگیده‌ایم و چهار هزار شهید تقدیم انقلاب شد، گفت: یک رزمنده با پای تیر خورده جبهه را ترک نمی‌کرد و 24 روز با همان حال جلوی دشمن ایستاد در مرحله سوم عملیات وقتی به خط دشمن زدیم 15 تانک را به غنیمت گرفتیم و فتح خرمشهر، مسأله‌ای عادی نبود. رزمندگان اسلام برای فتح خرمشهر از هم سبقت می‌گرفتند و نتیجه آن اسیر شدن 17 هزار عراقی بود که از صبح تا غروب صف اسرا با پای پیاده به پشت جبهه منتقل می‌شد.

و این در حالی بود که شرق و غرب پشت سر دشمن ایستاده بود و بیش از 13 کشور در این جنگ افرادی داشتند که اسیر شدند و تمام آبروی صدام در فتح خرمشهر از دست رفت و او در حالی که خود را به جبهه رسانیده بود، سرافکنده و زبون شد.

سردار بیانی هم خطاب به شرکت کنندگان در مسابقه بزرگ راهیان نور گفت: شما توفیق پیدا کرده‌اید و به سرزمین دفاع مقدس رفته‌اید و به جایی قدم گذاشته‌اید که شهدا از شما شفاعت خواهند کرد و مسابقه راهیان نور توسط سپاه مالک اشتر، نشان دهنده آن است که یاد و خاطره و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام را زنده نگه داشته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.